[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Koenigsegg Gemera – rodzinny hipersamochód

Koenigsegg Gemera został oficjalnie zaprezentowany w marcu w Genewie. Teraz producent publikuje więcej zdjęć i informacji na temat nowego hipersamochodu.

Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera

Tegoroczny salon samochodowy w Genewie został odwołany z powodu epidemii koronawirusa, ale Christian von Koenigsegg postanowił przeprowadzić prezentację swoich nowych hipersamochodów właśnie na terenie opuszczonych hal wystawienniczych Palexpo w Genewie. Stoisko marki i tak zostało już bowiem wcześniej przygotowane.

Głośną premierą szwedzkiej marki jest Koenigsegg Gemera. Samochód, przy którym osiągnięcia Bugatti Chirona i jemu podobnych hipersamochodów nieco bledną, nie ujmując oczywiście tamtym piekielnym maszynom. Gemera może zostać uznana za nowe arcydzieło sztuki motoryzacyjnej.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Każdy jej parametr jest bowiem niezwykły. Dlaczego? Zacznijmy od silnika, który ma... dwa litry pojemności i trzy ogromne cylindry, każdy po około 0,67 litra. Dodajmy jeszcze, że silnik benzynowy pozbawiony jest wałków rozrządu. Zastosowany został nowatorski system Freevalve, nad którym Koenigsegg pracuje od paru lat, a w którym zamiast wałka rozrządu mamy sterowanie pracą zaworów przy pomocy komputera i siłowników.

Koenigsegg Gemera

Koenigsegg Gemera – napęd

Koenigsegg Gemera jest samochodem o napędzie hybrydowym typu plug-in. Rolę silnika spalinowego pełni 2-litrowa jednostka o mocy 600 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Chcesz być na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami? Dołącz do naszej grupy na facebooku

Łączna moc systemowa napędu to potężne 1700 KM, a moment obrotowy sięga 3500 Nm. Pomagają w tym trzy silniki elektryczne. Jeden zamocowany przy wale korbowym, a dwa pozostałe przy obu tylnych półosiach. Daje nam to napęd na cztery koła oraz system wektorowania momentu obrotowego.

Od 0 do 100 km/h Koenigsegg Gemera rozpędza się w 1,9 sekundy, a rozpędzanie od 0 do 400 km/h zajmować ma mniej, niż w jakimkolwiek konkurencyjnym hipersamochodzie. Na samym tylko prądzie Koenigsegg Gemera pokonać może do 50 km, ale łączny zasięg to aż 1000 kilometrów.

Wspomnieliśmy, że Gemera jest hybrydą plug-in. Takie rozwiązanie Christian von Koenigsegg podaje jako optymalne. Rezygnacja z ciężkich akumulatorów na rzecz mniejszego zapasu energii (zaledwie 15 kWh) równoważona jest przez mocny i oszczędny (oraz lekki – 70 kg) silnik spalinowy, dając wymierne korzyści. Auto ma ważyć nieco ponad 1,7 tony, podczas gdy podobne parametry przy napędzie elektrycznym podniosłyby – zdaniem twórców – masę auta do 2,3 tony.

Zobacz także:

Koenigsegg Gemera – nadwozie i wnętrze

Ciekawostką jest także fakt, że Koenigsegg Gemera, przy wszystkich cechach rasowego hipersamochodu, okazuje się być rodzinnym Gran Turismo. Ma bowiem cztery fotele, na których wygodnie zasiądzie czwórka rosłych pasażerów – szef szwedzkiej marki mówi, że zmieszczą się tam czterej dwumetrowcy.

Koenigsegg Gemera

Jakby tego było mało, każdy z nich może zabrać ze sobą bagaż, bowiem z tyłu za silnikiem zmieszczą się trzy typowe podręczne walizki, a z przodu pod klapą bagażnika jeszcze jedna. Z kolei w środku znalazło się aż osiem uchwytów na napoje, po dwa dla każdego.

Wielkość produkcji Koenigsegga Gemery ograniczona jest do zaledwie 300 egzemplarzy, z czego każdy kosztować ma około 1,5 miliona euro. Jak się właśnie okazuje, jeden z amerykańskich dealerów McLarena umieścił w swojej ofercie Koenigsegga Gemerę, a raczej slot produkcyjny, bowiem auto jeszcze nawet nie powstało.

Zobacz także:

Cena slotu zostanie podana w późniejszym czasie i na pewno przekroczy zakładane przez Christiana von Koenigsegga okolice 1,7 mln dolarów. Póki co obejrzyjcie świeżą galerię zdjęć Koenigsegga Gemery. Prawda, że prezentuje się obłędnie?

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA