[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Koenigsegg Jesko Absolut. Najszybszy w historii (Genewa 2020)

Koenigsegg Jesko Absolut to najszybszy model szwedzkiej marki, jaki kiedykolwiek powstanie. W jego zasięgu są prędkości bliskie... 500 km/h.

Koenigsegg Jesko Absolut Koenigsegg Jesko Absolut

Koenigsegg to szwedzka manufaktura, choć dziś, kiedy mają na swoim koncie kilka niesamowitych maszyn, ale i rekordów prędkości przez nie osiąganych, bardziej wypada powiedzieć szwedzki producent hipersamochodów. Przy okazji targów w Genewie, które ostatecznie zostały odwołane, prezentuje aż trzy nowości.

Jednym z modeli pokazanych na genewskim stoisku w opuszczonych halach Palexpo, gdzie miał odbyć się tegoroczny salon samochodowy w Genewie, jest Koenigsegg Gemera – niesamowity czteromiejscowy model Gran Turismo, który ma napęd hybrydowy składający się z 2-litrowego silnika o trzech cylindrach i trzech silników elektrycznych, dających łączną moc 1700 KM.

Drugi, wcale nie mniej interesujący model, jaki debiutuje w Genewie, to Koenigsegg Jesko Absolut. Koenigsegga Jesko dobrze już znamy. To następca Koenigsegga Agery RS, a jego nazwa jest hołdem dla ojca założyciela marki Koenigsegg – Jesko von Koenigsegga. Piękny sposób na uczczenie pamięci o ojcu – nazwać jego imieniem ściśle limitowaną serię hipersamochodów o mocy 1600 KM.

Cała seria 125 egzemplarzy, kosztujących po około 11 mln złotych każdy, została od razu wyprzedana. Teraz jednak klienci będą mogli wybrać, czy wolą „standardowego” Jesko o torowej charakterystyce czy Jesko Absolut, którego celem jest osiąganie wysokich prędkości.

Koenigsegg Jesko Absolut

Zobacz także: premiery Genewy 2020 - serwis specjalny

Koenigsegg Jesko Absolut – szybszego nie było i nie będzie

Christian von Koenigsegg zapowiedział podczas prezentacji, że Jesko Absolut jest absolutnie najszybszym Koenigseggiem, jakiego kiedykolwiek jego firma wyprodukuje. Nie podał co prawda dokładnych liczb, ale zapowiedział, że nadejdzie czas, kiedy auto pokaże swoje możliwości. A to ma oznaczać pobicie osiągnięcia Bugatti Chirona Super Sport 300+, który uzyskał wynik na poziomie 490 km/h.

Przy projektowaniu wersji Absolut specjaliści z Koenigsegga obniżyli i tak już świetny współczynnik oporu powietrza, który wynosi teraz 0,278. Auto jest w stanie wytworzyć docisk równy 1400 kg. Przy prędkości 250 km/h powietrze naciska z siłą 800 kg, a przy 275 km/h to już 1000 kg.

Zauważalna zmianą w nadwoziu Jesko Absolut są dwa stateczniki w tylnej części, przypominające elementy odrzutowych myśliwców. Mają one stabilizować samochód przy najwyższych prędkościach i jednocześnie obniżać opory powietrza. W torowym Jesko zamiast tego mamy potężne skrzydło spoilera.

Koenigsegg Jesko Absolut

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Do napędu Koenigsegga Jesko Absolut służy znany z modelu Jesko silnik V8 twin turbo o pojemności 5 litrów, który przenosi moc na koła za pośrednictwem 9-stopniowej, wielosprzęgłowej przekładni Light Speed Transmission.

Maksymalna moc jednostki napędowej sięga 1600 KM, a maksymalny moment obrotowy to solidne 1500 Nm. To przy założeniu zalania baku paliwem E85. Zwykła bezołowiowa 95 obniży moc do 1280 KM, które i tak bardzo sprawnie rozpędzą ważące 1320 kg szwedzkie superauto.

Póki co Christian von Koenigsegg nie planuje bicia rekordu prędkości w najbliższym czasie. Zapowiedział jednak, że prędzej czy później to nastąpi, ale okoliczności muszą być do tego odpowiednie, a bezpieczeństwo zapewnione na możliwie najwyższym poziomie. W końcu mówimy o niemal 500 km/h.

Zobacz także: elektryczny ID.3 to początek wysypu premier VW

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA