Nazwę „Regera” utworzono od szwedzkiego słowa „rządzić” – i bardzo dobrze oddaje ona aspiracje tego modelu, który rządzi wśród samochodów sportowych o monstrualnej mocy. Model studyjny powstał w 2015 roku, a seryjny w 2016 r. - 12 miesięcy poświęcono na prace konstrukcyjne, w ramach których zmieniono trzy tysiące elementów.
Cztery silniki
Żeby osiągnąć moc „grubo powyżej 1500 KM”, trzeba było odwołać się do kilku technicznych trików. Pięciolitrowy silnik V8 o mocy 1312 KM współpracuje aż z trzema jednostkami elektrycznymi. Dwie z nich, każda o mocy 180 kW, napędzają bezpośrednio każde z tylnych kół.
Trzeci silnik elektryczny uzyskuje moc 160 kW i jest umieszczony przy wale napędowym, by „łatać” dziury w dopływie momentu obrotowego z silnika spalinowego. Energii do pracy jednostkom elektrycznym dostarcza zestaw akumulatorów o pojemności 4,5 kWh.
Silniki elektryczne ważą łącznie 88 kg, co sprawia, że gotowy do jazdy Koenigsegg Regera ma masę 1590 kg – to znacznie więcej niż w wypadku innych supersportowych aut tej szwedzkiej marki. Ale w końcowym rozrachunku zastosowanie jednostek zasilanych energią elektryczną jednak się opłaca, bo do ogólnej mocy układu napędowego tego auta wnoszą one (w przeliczeniu) 700 KM. W sumie moc systemowa układu napędowego Regery wynosi dużo ponad 1500 KM, a jego moment obrotowy ponad 2000 Nm.