Koenigsegg pochwalił się, że w prac nad wersją drogową wprowadził ponad 3 tys. poprawek. Samochód oferuje bezprzewodowe ładowanie smartfona, kompatybilność z systemem Apple CarPlay oraz fenomenalne osiągi.
Regera posiada 5-litrowy silnik V8 bitrubo, który jest wspierany przez trzy elektryczne motory. Do tego Koenigsegg opracował unikatowy w skali światowej system Direct Drive, który zastępuję konwencjonalną skrzynię biegów. Konkretnych szczegółów producent ze Szwecji nie zdradza, ale już rok temu mówiło się o wykorzystaniu sprzęgła hydrokinetycznego, które przekazuje całą siłę napędową na tylne koła.
Koenigsegg Regera charakteryzuje moc 1500 KM oraz 2000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To o 400 Nm więcej, niż w Bugatti Chiron. Pierwszą setkę samochód osiąga w 2,8 sekundy, do 200 km/h auto przyspiesza w 6,6 s, a na osiągnięcie 300 km/h potrzebuje 3,9 s. Koenigsegg nie zdradza prędkości maksymalnej, a jedynie czas, jaki Regera potrzebuje do złamania bariery 400 km/h - 20 s.
Masa własna Koenigsegga Regera to 1590 kg. To kilkaset kilogramów mniej, niż Bugatti Chiron.
Dane techniczne | Koenigsegg Regera | Bugatti Chiron |
silnik | 5,0 l V8 bitrubo + 3 el. motory | W16 8,0 l |
moc | 1500 KM | 1500 KM |
moment obrotowy | 2000 Nm | 1600 Nm |
masa własna | 1590 kg | 1995 kg |
0-100 km/h | 2,8 s | 2,5 s |
0-200 km/h | 6,6 s | 6,5 s |
0-300 km/h | 10,9 s | 13,6 s |
v max | b.d. | 420 km/h |
Aktualizacja:
>>> Zobacz galerię Koenigsegga Regery na targach w Genewie <<<