[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.5

Koenigsegg Regera z rekordem. Mamy nagranie przejazdu

Koenigsegg Regera pobił niedawno rekord, ustanowiony wcześniej przez inny model marki – Agerę RS. Teraz szwedzki producent opublikował nagranie z przejazdu.

Koenigsegg Regera Koenigsegg Regera

Zgodnie z wcześniejszą obietnicą, szefostwo Koenigsegga opublikowało pełne nagranie wideo z przejazdu Koenigsegga Regery podczas bicia rekordu czasu przyspieszenia od 0 do 400 km/h i natychmiastowego wyhamowania do zera.

Za moment przejdziemy do samego nagrania, które niestety nie pokazuje wyraźnie widoku zza okna, ze względu na duży kontrast między ciemnym wnętrzem, a słonecznym otoczeniem. Niemniej jednak pozwala ono poczuć namiastkę tego, co przeżył kierowca testowy podczas bicia rekordu.

Przypomnijmy jeszcze fakty, o których pisaliśmy pod koniec września. Otóż około dwa lata temu Koenigsegg Agera RS pobił rekord ustanowiony przez Bugatti Chirona. Teraz w bratobójczym pojedynku górą jest inny Koenigsegg – Regera.

Chodzi o próbę, w której samochód rozpędza się od 0 do 400 km/h, a następnie natychmiast hamuje, również do zera. W próbie wykonanej 23 września na szwedzkim lotnisku Rada, kierowca fabryczny Koenigsegga Sonny Persson wykonał tę próbę w czasie 31,49 sekundy.

Zobacz także: 1500 aut dziennie - supernowoczesna fabryka

REKLAMA

REKLAMA

Koenigsegg Regera Koenigsegg Regera Bordeaux

Warunki pogodowe były bliskie ideału. Temperatura powietrza wynosiła 16 stopni Celsjusza, wysokość nad poziomem morza to 70 metrów, a dzień był pogodny. W takich okolicznościach szwedzki 1500-konny hipersamochód, ze szwedzkim kierowcą, dokonali czynu niezwykłego.

W tym miejscu warto dodać, że dotychczasowy rekord należał do tej samej marki, ale innego modelu. Koenigsegg Agera RS 4 listopada 2017 roku rozpędził się do 400 km/h i zahamował w czasie 33,29 sekundy.

Pikanterii tamtemu wydarzeniu dodawał fakt, że zaledwie około miesiąc wcześniej swój rekord w tej kategorii ustanowił Bugatti Chiron, prowadzony przez byłego kierowcę Formuły 1 i dwukrotnego triumfatora wyścigu Indianapolis 500 Juana Pablo Montoyę. Chiron swoją próbę wykonał o wiele wolniej – biorąc pod uwagę wartości procentowe – bo w czasie 41,96 sekundy.

Zobacz także: 70 nowych modeli Volkswagena do 2028 r.!

REKLAMA

Koenigsegg Regera Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera – hiperszybkie hiperauto

Wracając do osiągnięcia Koenigsegga Regery, warto dodać kilka liczb. Otóż na przyspieszenie od 0 do 400 km/h szwedzkiemu hipersamochodowi potrzeba było zaledwie 22,87 sekundy. Zatrzymanie do zera odbywało się natomiast w niewiarygodnym tempie 8,62 sekundy.

Ciekawostką jest fakt, o którym mówił sam Christian von Koenigsegg, że podczas tego dnia udało się pobić parę rekordów. Czy możemy się spodziewać, że Regera zbliży się do niedawno osiągniętej przez podrasowanego Bugatti Chirona prędkości 304,774 mil na godzinę, czyli nieco ponad 490 km/h?

Skoro poprzednik – Agera RS, podczas jednej z prób pojechała ponoć aż 458 km/h, to możliwe że Regera RS osiągnie o wiele wyższą prędkość, choć trudno przypuszczać, żeby było to aż 490 km/h. Możliwe, że o pobicie rekordu prędkości Chirona pokusi się nowy hipersamochód Koenigsegg Jesko.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij