[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Koenigsegg kontra Bugatti - Szwedzi górą!

Dopiero co Bugatti chwaliło się rekordem modelu Chiron, a już Szwedzi z Koenigsegga zdążyli popsuć im całe święto. Model Agera RS okazał się... lepszy od Chirona.

Koenigsegg Agera RS Koenigsegg Agera RS

Chodzi o rekord sprzed około miesiąca. Bugatti Chiron, prowadzony przez byłego kierowcę Formuły 1 i dwukrotnego triumfatora wyścigu Indianapolis 500, Juana Pablo Montoyę, rozpędził się do 400 km/h, a następnie całkowicie zatrzymał w rekordowym czasie  41,96 s. Potrzebował na to dystansu 3 kilometrów i 112 metrów.

Trzeba przyznać, że te liczby są co najmniej imponujące. Już samo osiągnięcie 400 km/h, przyznajmy, robi wrażenie. Jeśli ktoś powiedziałby, że potrzeba na to 42 sekund - super! A dodając, że w tym czasie auto nie tylko rozpędziło się, ale i zatrzymało do zera - chapeau bas!

REKLAMA

Bugatti Chiron Bugatti Chiron

No dobrze, ale skoro wiemy już, że Bugatti Chiron było w tej kategorii najlepsze zaledwie przez miesiąc, to z pewnością ciekawi was, ile czasu potrzebował na to Koenigsegg Agera RS, prawda? No to trzymajcie się...

Prowadzony przez fabrycznego kierowcę testowego Niklasa Lilję, szwedzki hipersamochód najpierw w 26,88 sekundy osiągnął prędkość 400 km/h, potrzebując na to niespełna dwóch kilometrów, żeby w mgnieniu oka, w 9,56 sekundy i na dystansie 483 metrów zatrzymać się do zera.

Koenigsegg Agera RS Koenigsegg Agera RS

Szybkie obliczenie potwierdza, że cały test 0-400-0 zajęło Koenigseggowi Agera RS raptem 36,44 sekundy na dystansie 2 km 441 m. To o całe 5,5 sekundy lepiej, niż Bugatti Chiron! I o 671 metrów bliżej, niż potężny rywal. 

Użyty do testu, przeprowadzonego na płycie lotniska Vandel w Danii, Koenigsegg Agera RS został wyposażony w pakiet One:1, co przekłada się na 1360 KM z 5-litrowego silnika V8 oraz moment obrotowy sięgajacy 1371 Nm. Dla porównania, w tej kategorii Bugatti Chiron jest lepszy o 319 KM i 231 Nm. A i tak "nie dał rady"...

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij