REKLAMA

Koenigsegg pracuje nad silnikiem bez wałka rozrządu

Szwedzka marka Koenigsegg pracuje nad innowacyjnym rozwiązaniem. Silniki w nowych autach tej marki być może już niedługo nie będą posiadały wałka rozrządu.

Skrzynia Koenigsegg

Pomysł stworzenia takiego silnika powstał już 14 lat temu i od tego czasu projekt był ulepszany. Jak twierdzi szef marki, Christian von Koenigsegg konstrukcja ma szanse ujrzeć światło dzienne już w przeciągu kilku lat.

Silniki mają 16-zaworową głowicę, zamiast 8-zaworowej, ponieważ wtedy silnik ma więcej mocy przy wyższych obrotach, ale to odbija się kosztem niższych obrotów - mówi Christian von Koenigsegg. Poprzez ucięcie dwóch zaworów na cylinder uzyskujemy lepszą reakcję na gaz, prawie jak w F1 - kontynuuje Szwed.

REKLAMA

Takie rozwiązanie być może pojawi się w czterodrzwiowym modelu Koenigsegga, którego jeszcze nie znamy. Więcej szczegółów dowiemy się zapewne wkrótce.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA