Pomysł stworzenia takiego silnika powstał już 14 lat temu i od tego czasu projekt był ulepszany. Jak twierdzi szef marki, Christian von Koenigsegg konstrukcja ma szanse ujrzeć światło dzienne już w przeciągu kilku lat.
Silniki mają 16-zaworową głowicę, zamiast 8-zaworowej, ponieważ wtedy silnik ma więcej mocy przy wyższych obrotach, ale to odbija się kosztem niższych obrotów - mówi Christian von Koenigsegg. Poprzez ucięcie dwóch zaworów na cylinder uzyskujemy lepszą reakcję na gaz, prawie jak w F1 - kontynuuje Szwed.
Takie rozwiązanie być może pojawi się w czterodrzwiowym modelu Koenigsegga, którego jeszcze nie znamy. Więcej szczegółów dowiemy się zapewne wkrótce.
Komentarze
auto motor i sport, 2015-03-13 11:09:16
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?