Auto wyposażone jest w akumulatory litowo-jonowe, doładowywane przez 1-litrową, turbodoładowaną, benzynową jednostkę napędową o mocy 67 koni mechanicznych. Baterie zaś zasilają silnik elektryczny o mocy 100 kW i maksymalnym momencie obrotowym, wynoszącym 320 Nm. Oczywiście, jest on dostępny praktycznie przy zerowych obrotach.
Dzięki niemu, koncept Mercedesa jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w czasie poniżej 11 sekund i pojechać z maksymalną prędkością ograniczoną do 150 km/h. Na samych tylko bateriach Blue ZERO może przebyć dystans 100 km, natomiast z pomocą silnika spalinowego jego zasięg wydłuża się do 500 km.
Największy postęp Mercedes uczynił w dziedzinie ładowania akumulatorów, które można doładować w 50% w czasie 30 minut. Całkowite ich doładowanie zabiera godzinę, natomiast ładowanie auta przy pomocy domowego gniazdka elektrycznego zabiera około 6 godzin.
Produkcyjna wersja Blue ZERO E-Cell ma być zaprezentowana w przyszłym roku.
Komentarze
auto motor i sport, 2009-09-02 14:38:51
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?