Z salonów w Unii Europejskiej auto zniknie z końcem roku. O ile wcześniej nie zostaną wykupione wszystkie egzemplarze. Powód jest ten sam, dla którego w kwietniu Mazda wycofała ze sprzedaży model RX-8 - dwulitrowy silnik Type R-a nie spełnia wymagań rygorystycznych norm emisji Euro 5. W żadnym z krajów, w którym będzie ona obowiązywała, nie da się zarejestrować nowych egzemplarzy obu wspomnianych aut.
Koniec sprzedaży europejskiej wersji nie oznacza zupełnego końca produkcji. W brytyjskiej fabryce w Swindon nadal będą powstawać egzemplarze przygotowane dla krajów, w których przepisy pozwalają na ich rejestrację, np. Australii czy Afryki Południowej.
Kolejną generację Hondy Civic zobaczymy w przyszłym roku. Nowy model ma być lżejszy i bardziej ekonomiczny niż obecny. Nie potwierdzono dotychczas planów produkcji kolejnego Civica w wersji Type R, ale żaden fan Hondy nie może sobie wyobrazić, by ten kultowy model zniknął z oferty marki. Nie można przecież wymagać, by zastąpił go hybrydowy CR-Z.
Komentarze
auto motor i sport, 2010-08-10 19:55:28
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?