[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Koniec produkcji Porsche 911 serii 991

Ostatni egzemplarz Porsche 911 serii oznaczonej jako 991 zjechał z taśm montażowych, otwierając ostatecznie drogę nowej generacji tego kultowego modelu.

Porsche 911 Speedster Porsche 911 Speedster
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 680 597 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Porsche 911 serii 991 to jak dotąd najwszechstronniej zaprojektowana generacja tego modelu. Zarazem jest to najchętniej kupowana wersja, wyprodukowana w liczbie 233 540 egzemplarzy. Ostatni z nich opuścił właśnie linię produkcyjną. Specjalnym egzemplarzem było Porsche 911 Speedster.

- Porsche symbolizuje zarówno tradycję, jak i innowację. Nic nie odzwierciedla tego lepiej niż sam rdzeń naszej marki – model 911, który w 1963 roku zastąpił Porsche 356. W kolejnych dziesięcioleciach nasz tylnosilnikowy samochód zyskał rangę niezrównanej ikony sportowych aut – powiedział Michael Steiner, dyrektor ds. badań i rozwoju Porsche.

- Szczególnie generacja 991 ustanowiła nowe standardy pod względem osiągów, właściwości jezdnych i efektywności. Odesłanie jej na emeryturę napawa mnie dumą, ale i napełnia odrobiną smutku. Od siebie mogę dodać, że 991 dało mi mnóstwo radości – dodał Steiner.

Porsche 911 serii 991 – historia modelu

Generacja 991 Porsche 911 trafiła na rynek w 2011 roku jako jeden z najważniejszych etapów w historii rozwoju modelu 911. Prawie 90 proc. wszystkich komponentów samochodu zaprojektowano na nowo lub znacznie udoskonalono w stosunku do poprzednika.

Za sprawą lekkiego nadwozia z innowacyjnego aluminiowo-stalowego kompozytu nowe Porsche 911 po raz pierwszy ważyło mniej od poprzednika. Podwozie, które skorzystało na zwiększeniu rozstawu osi o 100 mm, mogło być wyposażone w nowy, opcjonalny system stabilizacji przechyłów – Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) – i wyznaczało standardy pod względem dynamiki jazdy.

Zobacz także: Volvo V60 T8 Twin Engine - rodzinny nie znaczy nudny!

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 Turbo S Exclusive Series Porsche 911 Turbo S Exclusive Series

Wiosną 2012 roku do oferty dołączyła wersja kabriolet, a wraz z nią kolejna innowacja. Po rozłożeniu poszycia dachowego lekkie magnezowe pałąki pozwalały uzyskać linię dachu zbliżoną do coupé, jak nigdy wcześniej w tym modelu.

Co więcej, sylwetka zachowywała swój kontur nawet podczas jazdy z wysoką prędkością. Równie zjawiskowe było nowe 911 Targa, które pojawiło się w 2014 roku. Podobnie jak legendarny pierwowzór, najnowszy wariant zamiast słupków B miał charakterystyczny szeroki pałąk. Po naciśnięciu przycisku jego przednią część dachu można było jednak automatycznie odsunąć i schować z tyłu.

Liczne innowacje miały swoją premierę w topowym modelu Porsche 911 Turbo, który jako pierwszy w rodzinie 911 Carrera otrzymał aktywną aerodynamikę i silnik z turbodoładowaniem, zaopatrzony w filtr cząstek stałych.

Generacja 991 okazała się także idealną bazą dla modeli specjalnych oraz radykalnych aut sportowych w rodzinie Porsche 911. W 2013 roku firma Porsche świętowała 50. urodziny swojego kultowego samochodu sportowego – z tej okazji zaprezentowano ekskluzywnie wyposażoną limitowaną edycję modelu, zbudowaną w zaledwie 1963 egzemplarzach.

W 2016 r. pojawiło się Porsche 911 R z 500-konnym wolnossącym silnikiem, przywołując wspomnienia o wyścigowym samochodzie sportowym o tej samej nazwie z 1967 roku. Dwa inne purystyczne samochody sportowe nawiązujące do swoich klasycznych poprzedników zadebiutowały w 2017 roku. Były to Porsche 911 T oraz Porsche 911 GT3 z pakietem Touring.

Zobacz także: 70 elektrycznych modeli VW do 2025 roku!

REKLAMA

Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS

Z generacją 991 zbiegło się też wyprodukowanie milionowego egzemplarza Porsche 911. Podobnie jak pierwsze służbowe Porsche 911 Ferry'ego Porsche, pamiątkowy egzemplarz – który nie trafił do sprzedaży – został polakierowany na kolor Irish Green i mógł pochwalić się fotelami obitymi skórą oraz tkaniną o wzorze Pepita.

W tym samym roku oddział Porsche Exclusive Manufaktur zaprezentował Porsche 911 Turbo S Exclusive Series o mocy 607 KM, w efektownym złotym odcieniu Golden Yellow Metallic.

To nie koniec historii modelu. W 2017 roku zadebiutowało bowiem najszybsze i najmocniejsze produkcyjne Porsche 911 wyposażone w technikę wyścigową – 911 GT2 RS o mocy 700 KM. A kilka miesięcy później pojawił się wariant wolnossący – 911 GT3 RS z wyścigowym podwoziem oraz 4-litrowym silnikiem o mocy 520 KM, łączący walory drogowe i torowe.

Zaprezentowany w samą porę, by uczcić 70. rocznicę sportowych samochodów Porsche, model 911 Speedster reprezentuje kwintesencję Porsche – lekkość konstrukcji i czystą przyjemność z jazdy. To wszystko zapewniane przez 4-litrowy wolnossący silnik o mocy 510 KM, manualną 6-biegową skrzynię oraz sportowe podwozie skonfigurowane z myślą o wysokich osiągach.

Dwumiejscowe Porsche 911 Speedster było nie tylko ostatnią odmianą generacji 991, ale stał się też ostatnim wyprodukowanym egzemplarzem tej serii i stanowi kolejny kamień milowy w historii modelu Porsche 911.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA