Porsche 911 serii 991 to jak dotąd najwszechstronniej zaprojektowana generacja tego modelu. Zarazem jest to najchętniej kupowana wersja, wyprodukowana w liczbie 233 540 egzemplarzy. Ostatni z nich opuścił właśnie linię produkcyjną. Specjalnym egzemplarzem było Porsche 911 Speedster.
- Porsche symbolizuje zarówno tradycję, jak i innowację. Nic nie odzwierciedla tego lepiej niż sam rdzeń naszej marki – model 911, który w 1963 roku zastąpił Porsche 356. W kolejnych dziesięcioleciach nasz tylnosilnikowy samochód zyskał rangę niezrównanej ikony sportowych aut – powiedział Michael Steiner, dyrektor ds. badań i rozwoju Porsche.
- Szczególnie generacja 991 ustanowiła nowe standardy pod względem osiągów, właściwości jezdnych i efektywności. Odesłanie jej na emeryturę napawa mnie dumą, ale i napełnia odrobiną smutku. Od siebie mogę dodać, że 991 dało mi mnóstwo radości – dodał Steiner.
Porsche 911 serii 991 – historia modelu
Generacja 991 Porsche 911 trafiła na rynek w 2011 roku jako jeden z najważniejszych etapów w historii rozwoju modelu 911. Prawie 90 proc. wszystkich komponentów samochodu zaprojektowano na nowo lub znacznie udoskonalono w stosunku do poprzednika.
Za sprawą lekkiego nadwozia z innowacyjnego aluminiowo-stalowego kompozytu nowe Porsche 911 po raz pierwszy ważyło mniej od poprzednika. Podwozie, które skorzystało na zwiększeniu rozstawu osi o 100 mm, mogło być wyposażone w nowy, opcjonalny system stabilizacji przechyłów – Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) – i wyznaczało standardy pod względem dynamiki jazdy.
Zobacz także: Volvo V60 T8 Twin Engine - rodzinny nie znaczy nudny!
Komentarze