[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Koniec spalinowych silników Volkswagena jest bliski

Przedstawiciele koncernu Volkswagena zapowiadają koniec ery silników spalinowych. Następna generacja tradycyjnych jednostek ma być równocześnie ostatnią.

Volkswagen ID Concept Volkswagen ID Concept

Volkswagen nie ukrywa planów elektryfikacji swojej gamy samochodów, ale jak dotąd nie słyszeliśmy o konkretach dotyczących zaprzestania produkcji silników spalinowych. Aż do teraz.

Oczywiście nie stanie się to z dnia na dzień, ale nastąpi w najbliższych latach, wraz z nadejściem kolejnej generacji jednostek spalinowych. Mówimy tu o roku 2026, czyli w ciągu najbliższych około siedmiu lat. Czy potem zostaną już tylko elektryki? Nie do końca.

Jak wyjaśnia przedstawiciel Volkswagena do spraw strategii marki, Michael Jost, wygaszanie silników spalinowych następować będzie stopniowo, aż do absolutnego minimum. Potwierdził jednocześnie, że obecnie inżynierowie pracują nad ostatnią generacją aut o niezerowej emisji CO2.

Zobacz także: Audi e-tron - zdjęcia i dane techniczne

Dążenie do elektryfikacji oferty Volkswagena nabierze tempa już niebawem, w momencie premiery produkcyjnej wersji modelu ID Concept. Hatchback, który prawdopodobnie nazywać się będzie ID Neo, zacznie zjeżdżać z taśm montażowych pod koniec 2019 roku.

REKLAMA

REKLAMA

Wróćmy jeszcze do pytania: co potem? Otóż nawet po wypuszczeniu całej rodziny elektrycznych pojazdów spod znaku ID konwencjonalnie napędzane samochody wciąż będą obecne, choć w coraz mniejszym zakresie, a wiele z nich będzie zelektryfikowanych, co oznacza modele hybrydowe.

Jak zasugerował Michael Jost, benzynowe i wysokoprężne modele mają być dostępne nawet po 2050 roku na niektórych rynkach, w krajach rozwijających się, gdzie dostęp do infrastruktury sieci ładowania pojazdów elektrycznych jest i będzie niewystarczająca.

Koncern VW zaczął prezentować pierwszą falę elektrycznych samochodów, jak Audi e-tron czy Porsche Taycan, które mają pojawić się na rynku w przyszłym roku. Produkcja wspomnianego wcześniej elektrycznego hatchbacka ID Neo rozpocznie się w Niemczech w ciągu 12 miesięcy.

Kolejne dwa modele z linii ID będą powstawać w Chinach. Do 2030 natomiast koncern chce wprowadzić na rynek zelektryfikowane wersje ponad 300 samochodów osobowych, vanów, ciężarówek i motocykli.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 44 790 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij