Kościuszko przetestuje Fiestę RS WRC

Na tydzień przed Rajdem Włoch Michał Kościuszko wreszcie przetestuje Fiestę RS WRC. A jego auto już płynie na Sardynię.

Ford Fiesta RS WRC
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nowiutki Ford Fiesta RS WRC należący do zespołu Lotos Rally Team jest w drodze na Sardynię. Tam, w dniach 21 - 23 czerwca, odbędzie się 7. runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata. Na trasie zawodów nie zabraknie oczywiście Michała Kościuszko i Maćka Szczepaniaka. W WRC2 pojadą Robert Kubica i Maciej Baran.

W piątek, 14 czerwca w Wielkiej Brytanii Michał Kościuszko wreszcie pozna model, którym ma ścigać się do końca sezonu w Mistrzostwach Świata. Będzie to jego pierwsza styczność z Fordem Fiestą RS WRC i jego  parametrami jezdnymi. Testy odbędą się w miejscowości Greystoke niedaleko siedziby M-Sportu, z którego pochodzi treningówka. Zaplanowana trasa to kilkanaście odcinków szutrowych dających możliwość ustawienia przejazdów w różnej konfiguracji.

Michał Kościuszko, Lotos Rally Team

Cieszę się, że po prawie rocznej przerwie wrócę do jazdy Fiestą. W Rajdzie Polski jechałem Fiestą RRC a teraz pierwszy raz będę mógł ją sprawdzić w wersji WRC. Na pewno poza większą mocą auto powinno być bardziej stabilne dzięki pakietowi aerodynamicznemu. Mamy tylko jeden dzień testów, wiec musimy maksymalnie efektywnie wykorzystać ten czas. Na początek sprawdzę set-upy Thierrrego Neuvilla i Madsa Ostberga, aby mieć punkt wyjścia do dalszych testów. Coś więcej na pewno będę mógł powiedzieć po dniu spędzonym w samochodzie, ale jestem dobrej myśli i już nie mogę doczekać się testów.

Ford Fiesta RS WRC – specyfikacja

Silnik: Ford 1598 cm3, silnik zbudowany przez Pipo,  4 cylindry, 16 zaworów, zarządzanie systemem Coswortha, intercooler, katalizator
Moc maksymalna: 300 KM
Maksymalny moment obrotowy: 550 Nm
Napęd: stały na cztery koła
Skrzynia biegów: 6-biegowa sekwencyjna X-Trac
Mechaniczne dyferencjały: przedni i tylny, samoblokujące
Sprzęgło: dwutarczowe, ceramiczno-metaliczne M-Sport, AP Racing
Zawieszenie przód: kolumna MacPhersona
Zawieszenie tył: kolumna MacPhersona
Opony: Michelin
Koła: asfalt: 8x18 cali aluminiowe, opony 650 mm, szuter:7x15 cali aluminiowe, opony 650mm
Hamulce przód: asfalt: 355 mm, 4-tłoczkowe zaciski Bremo, szuter: 300 mm, 4-tłoczkowe zaciski Brembo
Hamulce tył: 300 mm, 4-tłoczkowe zaciski
Zbiornik paliwa: centralnie położony o pojemności 80 litrów
Długość: 3958 mm
Szerokość: 1820 mm
Rozstaw osi: 2489 mm
Masa własna: 1200 kg

Tekst: Iwona Petryla
Zdjęcia: Lotos Rally Team

amis

Zobacz także:
REKLAMA