GTD w stosunku do 211-konnego GTI, ma pod maską dwulitrowego turbodiesla, wyciskającego maksymalnie 170 koni mechanicznych przy 4200 obr/min. Jednak bardziej od tego liczy się wysoki maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr/min.
Oznacza to, że kierowca niemal ma do dyspozycji wystarczająco dużo pary, by sprawnie przyspieszyć. Do 100 km/h GTD dochodzi w czasie 8,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 220 km/h. Auto współpracuje z sześciostopniową przekładnią mechaniczną lub dwusprzęgłową przekładnią DSG. Z tą ostatnią skrzynią GTD kosztuje od 113 840 zł.
Z ręczną skrzynią GTD zużywa średnio 5,3 litra oleju napędowego na 100 km, natomiast z tą drugą - o 0,3 litra na 100 km więcej i wytwarza 147 gram CO2 na kilometr, zamiast 139 gram. Oznacza to, że 55-litrowy zbiornik paliwa wystarcza na przejechanie, a raczej przeturlanie się, na odcinku 1000 km.
Na zewnątrz GTD poznamy po zmienionym wlocie powietrza, zderzakach, podwójnej, chromowanej końcówce układu wydechowego oraz 17-calowych felgach aluminiowych z oponami o rozmiarze 225 i obniżonym o 15mm zawieszeniu.
Wewnątrz auta kierowca i pasażer obok mogą zanurzyć się w kubełkowe fotele, identyczne z tymi z GTI. Taka sama jest też kierownica, a w wyposażeniu seryjnym znalazło się porządne radio CD z MP3, automatyczna klimatyzacja, system ESP oraz asystent parkowania.
Dla porównania Golf GTI z dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym kosztuje mniej. By stać się jego posiadaczem trzeba wydać przynajmniej 102 140 zł.
Komentarze
auto motor i sport, 2009-06-22 12:41:40
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?