Król Juan Carlos I znany jest ze swojego uwielbienia do samochodów. W jego kolekcji znaleźć można między innymi Rollsa Royce'a Phantoma IV z 1959 roku, Maybacha oraz klasyczne Mini. Król Hiszpanii miał też Porsche 959, które niestety rozbił w 1990 roku na oblodzonej drodze.
REKLAMA
RS-szóstka została podarowana Juanowi Carlosowi przez markę Audi. Nadwozie auto ma czarną barwę z czarnymi emblematami oraz dodatkowe wyposażenie specjalne w postaci świateł ostrzegawczych ukrytych za osłoną chłodnicy i flag przy przednich błotnikach.
Przypomnijmy, że Audi RS6 jest napędzane 580-konnym silnikiem V10, wyposażonym w podwójne doładowanie. Współpracuje on z 6-stopniową skrzynią biegów typu Tiptronic, z której napęd przenoszony jest na cztery koła. Do 100 km/h auto przyspiesza w 4,5 sekundy i jedzie z prędkością maksymalną ograniczoną elektronicznie do 250 lub 280 km/h.
REKLAMA
REKLAMA
Najlepiej sprzedającą się wersją był Avensis wyposażony w 110-konny silnik 1.8. Dobrze znaną z Cariny E, szesnastozaworową, o dwóch wałkach rozrządu jednostkę napędową zmodyfikowano - była zasilana ubogą mieszanką (lean-burn), miała nowy kolektor dolotowy i nowy układ wtrysku. Toyota ze zmodernizowanym silnikiem osiągała setkę w 11,9 sekundy.
Nasi redakcyjni koledzy z Niemiec mieli okazję przetestować na dystansie 100 tysięcy kilometrów Toyotę Avensis Wagon z silnikiem o pojemności 1,8 l. W trakcie testu najbardziej awaryjne okazały się sterowanie radiem oraz skrzypiący fotel kierowcy, w którym po 60 tysięcy km wymieniono, w ramach gwarancji, zużyte gąbki i tapicerkę. Awarie nie ominęły układu hamulcowego, a szczególnie tarcz, które z powodu deformacji nadawały się już tylko do przetoczenia. Gdy licznik wskazywał 80 tysięcy km, okazało się, że do wymiany kwalifikuje się belka poprzeczna przedniej osi.
Według raportu Dekry, w grupie samochodów 4-5-letnich Toyota Avensis uplasowała się na ósmym miejscu pod względem niezawodności. Spośród przebadanych 119 modeli - 79,8% nie wykazało żadnych usterek, natomiast w 5,7% aut doszukano się poważnych awarii. Do wadliwych podzespołów trzeba zaliczyć elementy układów hamulcowego i oświetlenia; nadmiernie zużywało się ogumienie Avensisa.
Tekst: Tomasz Bielanów Zdjęcia: archiwum
Ocena Dobra jakość wykończenia, niezły komfort resorowania, oszczędne silniki, przestronne wnętrze Mała ładowność, hamulce podatne na fading, mało wydajne ogrzewanie, nieoczekiwane reakcje przy nagłym ruchu kierownicą
Oferowane silniki •1.6 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1598 cm3, moc maksymalna 81 kW (110 KM) przy 6000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 3800 obr/min, średnie zużycie paliwa 7,1 l/100 km •1.8 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1794 cm3, moc maksymalna 95 kW (129 KM) przy 6000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 4200 obr/min, średnie zużycie paliwa 7,4 l/100 km •2.0 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1998 cm3, moc maksymalna 110 kW (150 KM) przy 5700 obr/min, maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 4000 obr/min, średnie zużycie paliwa 7,7 l/100 km •2.0 16V TD - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1995 cm3, moc maksymalna 81 kW (110 KM) przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 2000 obr/min, średnie zużycie paliwa 5,9 l/100 km
Historia modelu 1997: debiut Toyoty Avensis. 2000: nowy dwulitrowy diesel z bezpośrednim wtryskiem. 2001: debiut vana (Avensis Verso). 2003: zmiana modelu.
Produkowana przez ponad 40 lat Toyota Carina E doczekała się godnego następcy - Avensisa, który od końca 1997 roku zaczął zjeżdżać z taśmy produkcyjnej zakładów w Wielkiej Brytanii. auto motor i sport, 2008-05-11 11:14:56
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Toyota bZ4X to prototypowy model elektrycznego SUV-a, zaprezentowany podczas Shanghai Motor Show. Po elektrycznym SUV-ie przyjdzie kolej na następne modele z napędem akumulatorowym.
Maserati Levante Hybrid to najnowsza propozycja włoskiej marki. SUV przejmuje napęd pokazany niedawno w modelu Ghibli Hybrid, oferując sportowe osiągi przy ograniczonym zużyciu paliwa.
Ktoś kiedyś słusznie zauważył, że człowiek będzie ścigał się wszystkim, cokolwiek by przed nim postawić. I rzeczywiście, nietypowych serii wyścigów odbywających się bardziej lub mniej regularnie jest naprawdę wiele. Oto nasz przegląd tych najbardziej odjechanych.
Ciągle zaostrzane normy emisji spalin sprawiają, że z rynku co rusz znikają kolejne wyjątkowe samochody. Oto, naszym zdaniem, najciekawsze modele, które warto kupić właśnie dziś, bo za jakiś czas może to być już niemożliwe.
Nowy Nissan Qashqai debiutuje w salonach, ale w sprzedaży wciąż jest model drugiej generacji. To ostatnia szansa na zakup tego auta z silnikiem Diesla – niedługo zastąpi go hybryda.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze
auto motor i sport, 2008-05-11 11:14:56
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?