To, co najważniejsze znajduje się między przednimi kołami. To niewielki 1,4-litrowy, 16-zaworowy silnik typu Fire, który uzbrojono w turbosprężarkę. Dzięki niej, "pięćsetka" dysponuje mocą 135 KM, osiąganą przy 5500 obr/min i maksymalnym momentem obrotowym o wartości 206 Nm przy 3000 obr/min, wyciskanym w trybie Sport. W normalnym ustawieniu to 180 Nm przy 2500 obr/min.
Interesującym rozwiązaniem jest system TTC (z ang. Torque Transfer Control), odpowiadający za jak najlepsze przeniesienie mocy na koła. Dzięki niemu, Fiat 500 Abarth prowadzi się pewniej i daje więcej radości z dynamicznej jazdy.
Najmocniejsza wersja "pięćsetki" zadebiutuje na salonie samochodowym w Genewie.
Informacja własna
Komentarze
~Szopa, 2008-02-19 22:55:04
auto motor i sport, 2008-02-19 09:44:14
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?