REKLAMA

Kto kupuje samochody elektryczne w Polsce?

Na podstawie danych, ze sprzedaży Mazdy MX-30 prześwietlamy grupę klientów, którzy w zeszłym roku zdecydowali na zakup samochodu elektrycznego. Kim zatem są nabywcy pierwszej elektrycznej Mazdy?

Mazda MX-30 Materiały prasowe
Mazda MX-30

Przeważającą formą jest zakup na firmę (63%). Prywatni użytkownicy stanowią 37% nabywców tego modelu. Z analizy danych sprzedażowych wiemy też, że 24% ogółu wszystkich klientów elektrycznej Mazdy MX-30 stanowią kobiety. Paniom przypadł do gustu nie tylko wygląd, ale też aranżacja wnętrza, prosta i intuicyjna obsługa. Aż 64% klientów, którzy zdecydowali się na zakup MX-30, wcześniej nie posiadało Mazdy. Jednocześnie znaczący, bo aż 36-procentowy udział klientów lojalnych, którzy mieli już Mazdę. Mazda MX-30 jest często drugim, a nawet trzecim samochodem w rodzinie lub firmie.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

„Precyzyjnie określiliśmy grupę docelową naszego pierwszego auta elektrycznego. To samochód zaprojektowany jako drugi pojazd w rodzinie, przeznaczony do codziennych dojazdów do pracy w obrębie miejskiej aglomeracji i ładowania z własnego gniazdka w garażu, więc naszą ofertę skierowaliśmy przede wszystkim do mieszkańców podmiejskich domów jednorodzinnych. I to właśnie oni stanowią największą grupę nabywców elektrycznej MX-30 w Polsce.” – komentuje Piotr Nowak, Dyrektor Sprzedaży Mazda Motor Poland.

Analiza danych z CEPiK pokazuje, że elektryczne MX-30 zarejestrowane zostały nie tylko w granicach największych miast – Warszawy (40), Poznania (19), Łodzi (14), Krakowa (11), czy Wrocławia (8), ale także w mniejszych ośrodkach miejskich jak Rzeszów (7), Zabrze (6), Tychy (5), czy Zielona Góra oraz Gorzów Wlkp. (po 4). W rankingu województw z największą liczbą rejestracji MX-30 przoduje mazowieckie z 52 samochodami przed śląskim (30 aut) oraz wielkopolskim (23 rejestracje).

Analiza profilu klientów Mazdy MX-30 stanowiła punkt wyjścia do przygotowania kompleksowej oferty dla poszczególnych grup odbiorców, by dalej wspierać rozwój elektromobilności. Po niezwykle udanej Ekodopłacie Mazdy z ub. roku, firma wprowadza pakiet propozycji zebranych pod hasłem Eko Oferta Mazdy, obejmujących do wyboru:
1. Leasing dla przedsiębiorców i firm („Leasing MX-30 100%” z wpłatą własną 10% i wykupem 1% lub „Leasing MX-30 SkyPremium Go z niską ratą od 836 zł netto miesięcznie)
2. Atrakcyjny kredyt dla klientów indywidualnych („MX-30 kredyt Mazda Wygodna Rata 1,99%” nawet za 999 zł brutto miesięcznie)
3. Ekodopłatę Mazdy w wysokości 10 tys. zł brutto dla klientów zainteresowanych zakupem gotówkowym, albo korzystających z własnego finansowania.

Każda z opcji dotyczy samochodów zamówionych u polskich dealerów Mazdy do końca czerwca 2021 i odebranych do końca września 2021 r. i jest ograniczona do 200 sztuk.
„Wybór Mazdy MX-30 to początek oszczędności – na niskich kosztach eksploatacji, bezpłatnym parkowaniu w miejskich strefach i wreszcie na tym, co mamy najcenniejszego – na czasie, dzięki legalnej jeździe buspasami” – wylicza Piotr Nowak.

Mazda MX-30 została najchętniej wybieraną elektryczną nowością 2020 r. w Polsce. W ubiegłym roku na polskie drogi wyjechały 222 sztuki MX-30, co dało temu modelowi czwarte miejsce na liście najpopularniejszych samochodów z napędem elektrycznym w Polsce, przy niespełna czterech miesiącach obecności w salonach.
Mazda MX-30 to elektryczny kompaktowy SUV z najbogatszym wyposażeniem seryjnym, w skład którego wchodzi m.in.: kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, aktywny tempomat, pakiet systemów bezpieczeństwa iActivsense, nawigacja satelitarna, interfejs Apple Carplay/Android Auto, automatyczna klimatyzacja, kamera cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, czy aluminiowe felgi o średnicy 18 cali. Tak wyposażony samochód z silnikiem e-Skyactiv o mocy 145 KM i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 35,5
kWh wyceniony jest na 142 900 zł.

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA