Wyniki badania European Trusted Brands pokazują, że największe zaufanie mamy do marek niemieckich i japońskich. Laureatem Złotego Godła w kategorii „Samochód” zostało Audi, które awansowało z 4 pozycji – w tym roku otrzymało 13 % głosów. Drugie miejsce zajął Volkswagen (10%) a ostatnie miejsce „na pudle” zajęła Toyota (9%).
Kolejne miejsca zajęły Opel, Ford i BMW. Z drugiej strony skali mamy takich producentów jak Kia, Suzuki i Volvo. Kryształowe godło (najwyższe noty za stosunek wartości do ceny czy społeczna odpowiedzialność) wygrała Toyota.
W kategorii „Stacja benzynowa” liderem jest Orlen (39% głosów). Drugie miejsce zajęło BP (18%) a trzecie Shell (13%). Sieć stacji Bliska wygrała natomiast Kryształowe Godło (za stosunek wartości do ceny i zrozumienie potrzeb klienta).
Ciekawe odpowiedzi wyszły na jaw, kiedy zapytano Polaków o to, które grupy zawodowe darzą najmniejszym zaufaniem. Sprzedawcy samochodów w tej kategorii „wyprzedzili” tylko polityków (którzy dostali 3%). Pracownicy salonów dostali nie wiele więcej bo 15 %.
amis