REKLAMA

Łada Niva przeszła face lifting

Łada Niva, a raczej Łada 4x4, bo tak od pewnego czasu nazywa się ten model, przeszła face lifting. Co zmieniło się w tej kultowej już terenówce?

Łada 4x4 Niva Materiały prasowe
Łada 4x4 face lifting 2019

Zacznijmy od tego, że Łada Niva, czyli wspomniana wcześniej Łada 4x4, jest obecna na rynku od roku 1977. Rosyjskie auto terenowe liczy już zatem przeszło cztery dekady i nic nie wskazuje na to, żeby leciwa, ale dzielna w terenie konstrukcja wybierała się na zasłużoną emeryturę.

W tym miejscu wyjaśnić warto również kwestię nazwy. Dla nas Niva zawsze będzie Nivą. Tymczasem w 2006 roku nazwę Niva przejął koncern General Motors dla modelu Chevrolet Niva, opartego na konstrukcji Łady. Później drogi obu firm się rozeszły, Ładę przejęło Renault, ale nazwa Niva pozostała u GM.

Teraz ma się to zmienić, bowiem po 18 latach współpracy Amerykanie z General Motors kończą ostatecznie wszelką współpracę z Ładą, natomiast rosyjski producent odkupuje od GM udziały, jak i prawa do nazwy Niva.

Zostawmy jednak te biznesowe niuanse na boku i skupmy się na Ładzie 4x4, bo póki co wciąż tak właśnie nazywa się ten legendarny model.

Zobacz także: nowy Mitsubishi ASX wchodzi do salonów

REKLAMA

REKLAMA

Łada 4x4 Niva Materiały prasowe
Łada 4x4 face lifting 2019

Łada 4x4 – face lifting poczciwej Nivy

W ramach przeprowadzonego właśnie face liftingu Łady 4x4 producent zapewnia o zmianach nie tylko w wyglądzie – te są bardziej niż symboliczne i wyposażeniu – tu również nie spodziewajcie się wodotrysków, ale także w poziomie bezpieczeństwa – zgadliście, w tym zakresie zmiany są także niewielkie.

Zacznijmy od wyglądu zewnętrznego. Najbardziej zauważalną, o ile nie jedyną, modyfikacją w stosunku do dotychczas oferowanego modelu jest dodanie świateł przeciwmgielnych zintegrowanych ze zderzakiem. Ale to tylko dla wersji Urban, która jest bardziej ucywilizowana od tej typowo off-roadowej.

Wejdźmy zatem do środka. Tutaj bardzo wprawne oko zagorzałego fana modelu lub właściciela obecnej wersji zauważy nowy panel sterowania nawiewem, wraz z przeprojektowanymi kanałami doprowadzającymi powietrze, które robią to wydajniej niż do tej pory.

Zobacz także: Volvo XC60 T8 Twin Engine - mocne i prestiżowe

REKLAMA

Łada 4x4 Niva Materiały prasowe
Łada 4x4 face lifting 2019

Zwiększyła się poza tym pojemność schowka przed pasażerem, a na tunelu środkowym znalazło się miejsce na dwa kubki z kawą oraz niewielki schowek na drobiazgi. Kierowcy docenią też pojawienie się dodatkowego gniazda 12 V oraz zmianę podświetlenia zegarów na białą. Przednie fotele są z kolei wygodniejsze i mają łatwiejszy system składania.

Wspomnieliśmy wcześniej o zwiększonym bezpieczeństwie. Owszem, taka zmiana zaszła. Chodzi o zamontowanie panelu automatycznego wzywania pomocy w razie wypadku – odpowiednik znanego u nas systemu eCall, oparty na module ERA-GLONASS.

Kolejna nowość wpływająca na bezpieczeństwo może się wam wydać zaskakująca. I rzeczywiście taka jest. Producent dodał bowiem wreszcie zagłówki dla pasażerów tylnej kanapy. Całe dwa zagłówki, bo też tyle osób może zasiąść z tyłu wersji trzydrzwiowej.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

REKLAMA

REKLAMA

Łada 4x4 Niva Materiały prasowe
Łada 4x4 face lifting 2019

Łada Niva – silnik i napęd

Pod maską zmiany są symboliczne, bowiem producent montuje ten sam wolnossący silnik o pojemności 1,7 litra i mocy 85 KM, przekazujący moc na wszystkie koła za pośrednictwem pięciobiegowej manualnej skrzyni biegów.

Sprint do „setki” - chociaż słowo sprint nie bardzo tu pasuje – trwa całe 17 sekund, podczas gdy maksymalna prędkość sięgać ma 142 km/h.

Łada 4x4 pozostaje prostą i dzielną w terenie propozycją, która nie przejmuje się obowiązującymi na Zachodzie standardami komfortu, bezpieczeństwa czy designu. Oferowana jest w bardzo przystępnej cenie, która jest równowartością około 30 tys. złotych.

Zobacz także: SsangYong Korando - przełomowy SUV

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA