Łada Niva w Japonii? Tak, ale bardzo drogo

Łada Niva to legendarny samochód terenowy, którego ucywilizowana wersja Niva Travel, jak się okazuje, jest chętnie kupowana w Japonii. Nawet pomimo zaporowej ceny.

Łada Niva Travel fot. materiały prasowe
Łada Niva Travel

Łada Niva jest modelem, którego historia wydaje się nie mieć końca. Zaczęło się w latach 70. ubiegłego wieku, od prostego samochodu terenowego. Jest on produkowany w niemal niezmienionej, lekko odświeżonej formie, obecnie pod nazwą Łada 4x4. Nazwa Niva trafiła bowiem jakiś czas temu do terenowego modelu Chevroleta, który na początku lat 2000 przejął spółkę AvtoVAZ.

REKLAMA

Łada 4x4 NivaMateriały prasowe
Łada 4x4 face lifting 2019

Po blisko 20 latach tej współpracy General Motors ostatecznie zakończyło związki z Ładą, a rosyjski AvtoVaz Group odkupił od GM udziały, jak i prawa do nazwy Niva. W połowie 2020 roku lekko odświeżono archaiczny model, dodając nowy grill i nową kierownicę. Pod koniec roku 2020 Łada Niva przeszła większe modyfikacje i przyjęła nową nazwę – Niva Travel. Zmianom w największym stopniu uległ wygląd przodu, kształtem świateł i grilla przypominając Toyotę RAV4. Ciekawie wygląda przy tym kabina, z ekranem systemu informacyjno-rozrywkowego doklejonym gdzieś na szczycie deski rozdzielczej.

Łada Niva Travelfot. materiały prasowe
Łada Niva Travel

Co pod maską? Także nic nowego. Ten sam 1,7-litrowy benzynowy silnik o mocy 80 KM i momencie obrotowym 127 Nm, który przekazuje moc na koła obu osi za pośrednictwem pięciobiegowej skrzyni manualnej. Sprint do setki, który trudno nazwać sprintem, zajmuje długich 19 sekund, a maksymalna prędkość to 140 km/h.

REKLAMA

REKLAMA

Łada Niva Travel w Japonii

Wszystko to nie przeszkadza, by Łada Niva Travel była dość chętnie kupowana w Japonii. Zajmuje się tym firma o nazwie Le Parnass, która kupuje auta w Kraju Chabarowskim w Rosji, a następnie transportuje drogą morską do Japonii. Proces ten sprawia, że cena Łady Nivy Travel rośnie w ogromnej skali, bowiem o przeszło 130 proc. Tak, za japońską cenę w Rosji można kupić dwa identyczne samochody i jeszcze zostanie sporo środków na paliwo. Ale kto bogatemu zabroni, prawda? Japończycy, rzecz jasna, wybierają te najlepiej wyposażone egzemplarze Nivy Travel w wersji Luxe Offroad.

Łada Niva Travelfot. materiały prasowe
Łada Niva Travel

Ile tak w ogóle kosztuje Niva Travel, spytacie? W Rosji bazowa cena zaczyna się od poziomu około 44 tys. złotych, zaś topowy Luxe Offroad to wydatek nieco ponad 53 tys. złotych. W Japonii ta ostatnia wersja kosztuje, uwaga, blisko 124 tys. złotych, a w jej wyposażeniu nie znajdziemy wcale zbyt wielu luksusów. Z elementów bezpieczeństwa znajdziemy ABS i poduszki powietrzne z przodu. Komfort zapewnią elektrycznie otwierane okna, podgrzewane siedzenia i szyba przednia, a także klimatyzacja i system multimedialny z kamerą cofania. W terenie zaś przyda się snorkel i terenowe opony, naciągnięte na 16-calowe felgi.

Łada Niva Travelfot. materiały prasowe
Łada Niva Travel

To jak, podoba się wam taka Łada Niva Travel? Skusilibyście się na nią? My przyznamy, że w tej prostocie i pewnego rodzaju brzydocie, jest coś, co nas przekonuje. Ale mieć taką w garażu? Na pewno nie za 124 tys. złotych.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA