Wyzwanie odrestaurowania prototypu Miury P400 SV podjął warsztat Polo Sotorico. To firma, która pod skrzydłami Lamborghini przywraca do świetności klasyczne samochody z Sant'Agata. Przed produkcyjny egzemplarz wystawiany był w 1971 roku na salonie genewskim.
Z pewnością Lamborghini Miurę można zapisać do grupy legend XX wieku. Z powstaniem modelu związanych jest wiele legend, jak choćby ta, która mówi, że Enzo Ferrari po premierze Miury pośpiesznie opuszczał hale targów genewskich.
Miura to dziecko trzech znakomitych inżynierów - Giana Paolo Dallary, Paolo Stanzani'ego oraz Boba Wallace. Po raz pierwszy samochód został pokazana światu w 1966 r. w Genewie, a wersja P400 SV zadebiutował w 1971 r, także na salonie samochodowym w Szwajcarii. Miura miała wolnossący silnik 4.0 V12, który zamontowany był centralnie. W wersji SV moc była wyższa o 15 KM od zwykłego wariantu - 385 KM.
W stosunku do zwykłej Miury, w SV oprócz zastosowania większych gaźników w silniku inżynierowie zamontowali większe hamulce i szersze opony. Powstało jedynie 150 egzemplarzy Miury P400 SV.
Odrestaurowany egzemplarz ma numer podwozia 4846 i jest to Miura P400S podkręcona do specyfikacji SV. Polo Storico pieczołowicie wykonało swoją pracę, co widać na filmie.
Specjaliści postanowili odnowić oryginalne części, a nie korzystać z późniejszych podzespołów. Tym samym auto po odrestaurowaniu wygląda tak, jak 46 lat temu w Genewie.