REKLAMA

Lamborghini Sian Roadster – najmocniejszy w historii marki

Lamborghini Sian Roadster to limitowana do 19 sztuk wersja z otwartym dachem. Jeśli chcieliście go mieć – jest za późno. Cała seria została wyprzedana jeszcze przed premierą.

Lamborghini Sian Roadster Lamborghini Sian Roadster

Lamborghini pokazało właśnie model Sian Roadster, czyli pozbawioną dachu wersję najmocniejszego Lambo w historii marki. Jak wspomnieliśmy, powstanie zaledwie 19 egzemplarzy, z czego wszystkie mają już swoich szczęśliwych właścicieli.

Lamborghini Sian Roadster – silnik i napęd

Podobnie jak Lamborghini Sian, tak i wersja Roadster korzysta z hybrydowego połączenia wolnossącego silnika V12 oraz motoru elektrycznego.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Potężna jednostka V12 ma pojemność 6,5 litra. Jest to ten sam motor, który znajdziemy w Lamborghini Aventador SVJ. Generuje on moc 785 KM przy 8500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy sięga 720 Nm przy 6750 obr./min. Dodatkowych 40 Nm dostarcza silnik elektryczny, który w modelu Sian wspomaga jednostkę V12.

Elektryczny motor jest zasilany przez 48-woltową instalację elektryczną, wykorzystującą superkondensator magazynujący energię odzyskiwaną podczas hamowania. Maksymalna moc, jaką dokłada od siebie silnik elektryczny, to 34 KM. Ile zatem łącznie mocy posiada Lamborghini Sian?

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Jak podaje producent, łączna moc systemowa całego napędu sięga wartości 819 KM, co czyni model Sian najmocniejszym produkcyjnym Lamborghini w historii marki. Co istotne, stosunek masy do mocy jest niższy niż 2 kg/KM, a to oznacza że cały samochód waży niewiele ponad 1,6 tony.

Lamborghini Sian Roadster

Nasuwa się w tym miejscu naturalne pytanie o osiągi. Otóż maksymalna prędkość Siana Roadster sięga 350 km/h. W obliczu uzyskanych przez Bugatti Chirona 490 km/h ta wartość wydaje się stosunkowo niewielka, ale oba samochody jeżdżą w innej lidze, a i moc Siana jest niemal dwukrotnie mniejsza niż 1600-konnego Chirona.

Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Lamborghini Sian Roadster potrzebuje mniej niż 2,9 sekundy. Mimo wzrostu mocy w stosunku do Aventadora SVJ, wartość przyspieszenia pozostaje taka sama. Liczy się tu choćby nieco większa masa własna Siana. Ale już czasy przyspieszeń od 70 do 120 km/h okazują się średnio o 1,2 sekundy lepsze w przypadku Siana, względem Aventadora SVJ.

REKLAMA

REKLAMA

Lamborghini Sian Roadster - nadwozie

Na koniec parę słów o stylistyce Siana Roadster. Otóż Lamborghini zdradza, że przy projektowaniu modelu inspiracją był kultowy model Countach i jego „periscopio”, czyli niewielkie okienko pozwalające widzieć w lusterku wstecznym to, co dzieje się za samochodem. W Sianie Roadster okienka nie ma, ale jest podobnie rozwiązany wzdłużny „uskok” w pokrywie silnika.

Lamborghini Sian Roadster

Uwagę zwracają też tylne stateczniki oraz cały bardzo rozbudowany pakiet aerodynamiczny, włącznie z aktywnym chłodzenie silnika, wykorzystującym łopatki wykonane z opatentowanego tworzywa wrażliwego na temperaturę. Pod wpływem ciepła pochodzącego od wydechu łopatki te otwierają się, poprawiając chłodzenie silnika.

Spotkanie jednego z 19 egzemplarzy na drodze publicznej będzie ekstremalnie trudne do wykonania. Żadnego egzemplarza nie będzie się jednak na pewno dało przeoczyć, zwłaszcza że każdy zostanie wykonany zgodnie z indywidualnym życzeniem klienta, w czym pomoże specjalny oddział firmy – Ad Personam, zajmujący się personalizacją aut Lamborghini.

Przypomnijmy jeszcze, że zamkniętego Siana też ciężko będzie spotkać, bo powstaną zaledwie 63 egzemplarze, z których każdy kosztować ma równowartość przeszło 14 milionów złotych. Jak to zazwyczaj bywa w przypadku tak wyjątkowych maszyn, cała seria też została już zamówiona.

Zajrzyjcie zatem do galerii zdjęć i podziwiajcie tę piekielnie mocną i jakże piękną maszynę.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA