[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.3

Lamborghini Terzo Millenio - hipersamochód przyszłości

Inżynierowie Lamborghini połączyli siły z inżynierami z MIT, budując jeden z najciekawszych konceptów ostatnich lat. Mowa o Lamborghini Terzo Millenio.

Lamborghini Terzo Millenio Lamborghini Terzo Millenio

Tylko na to popatrzcie. Robi niesamowite wrażenie, prawda? Zgadlibyście, że przy jego budowie czynny udział mieli naukowcy z Massachusetts Institute of Technology i że auto jest napędzane silnikami elektrycznymi? My też nie.

W wielkim skrócie mówiąc, Lamborghini Terzo Millenio to supersamochód przyszłości. Wizja tego, jak nowoczesne technologie zostają wykorzystane do zmaksymalizowania wydajności i osiągów. Nad autem pracowali inżynierowie z Massachusetts Institute of Technology, przez co udowodnili, że nauka to nie tylko cyferki, wykresy i żmudne badania.

Sama już nazwa - Terzo Millenio znaczy Trzecie Tysiąclecie - sugeruje dalekie wybieganie w przyszłość. Choć jak przyznają twórcy, wcale nie tak dalekie, jak mogłoby się wydawać, bo niektóre rozwiązania zostaną zastosowane w kolejnych modelach seryjnych.

Co takiego wyjątkowego znalazło się w koncepcie? Na przykład nadwozie z włókna węglowego, które w swojej strukturze zawiera... baterie, a do tego ma zdolności do samodzielnego naprawiania pęknięć.

Lamborghini Terzo Millenio Lamborghini Terzo Millenio

Lamborghini Terzo Millenio napędzany jest czterema silnikami elektrycznymi, zamontowanymi przy każdym z kół. Przy wytężonym wysiłku naukowców z MIT powstała nowa koncepcja magazynowania energii elektrycznej, z wykorzystaniem superkondensatorów i nanorurek węglowych.

Co ciekawe, użycie nanorurek pozwala na dowolne niemal kształtowanie i umieszczenie owych akumulatorów między warstwami karbonowych paneli nadwozia. Uwalnia to od konieczności rozmieszczania ciężkich baterii w podwoziu samochodu, a do tego pozwala na szybkie ładowanie z wykorzystaniem energii kinetycznej. Nie mówiąc o istotnej redukcji masy w porównaniu z tradycyjnymi bateriami.

Wspomnieliśmy też o możliwości samonaprawiania się nadwozia. Jako że jest ono zbudowane w całości z włókna węglowego, możliwe jest powstawanie pęknięć i uszkodzeń. A to wyjątkowo niepożądane zjawisko, zwłaszcza kiedy pod skorupą płynie prąd potrzebny silnikom.

Lamborghini Terzo Millenio Lamborghini Terzo Millenio

Rozwiązaniem problemu jest zdolność samochodu do samokontroli stanu karoserii i w przypadku wykrycia pęknięć, mikrokanaliki wypełnione odpowiednimi związkami chemicznymi uwolnią je, zalepiając uszkodzenia.

Lamborghini Terzo Millenio powstał w celu zaprezentowania możliwości inżynierii materiałowej w połączeniu z pasją. Jak mówią szefowie marki, w tym wieloletni szef Ferrari, od trzech lat przewodzący Lamborghini - Stefano Domenicali, niektóre elementy są bliższe seryjnej produkcji i użycia w produkcyjnym aucie, niż może się wydawać.

Co więcej, według Lamborghini, przyszłością hipersamochodów jest napęd elektryczny. Pora więc - czy nam się to podoba, czy nie - na poważnie przestawić się z rasowego brzmienia 8-, 10- czy 12-cylindrowych silników na rzecz... ciszy.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij