[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Lamborghini Terzo Millenio - wersja produkcyjna jest blisko

Jeszcze w listopadzie pisaliśmy o niesamowitym hipersamochodzie Lamborghini, nazwanym Terzo Millenio. Pierwszej hybrydzie włoskiej marki. Teraz okazuje się, że wersja produkcyjna jest prezentowana za zamkniętymi drzwiami potencjalnym klientom.

Lamborghini Terzo Millenio Lamborghini Terzo Millenio

Jak donoszą zagraniczne media motoryzacyjne, Lamborghini przeprowadza prezentacje nowego modelu podczas specjalnych eventów dla wybranych gości. Projekt wciąż utrzymywany jest w wielkiej tajemnicy i wciąż wiemy niewiele o pierwszym hybrydowym hipersamochodzie od Lamborghini.

Według tych samych źródeł, prezentowany w formie pojazdu koncepcyjnego Terzo Millenio hybrydowy samochód ma wewnętrzne oznaczenie LB48H i z wyglądu bardzo przypomina wspomniany prototyp.

Włoski producent ma wyprodukować 67 egzemplarzy hipersamochodu, z czego każdy z nich kosztować ma – bagatela – 2,5 miliona dolarów. W przeliczeniu na złotówki daje to sumę niemal 10 milionów.

Przypomnijmy, co już wiadomo o tym samochodzie. W wielkim skrócie mówiąc, Lamborghini Terzo Millenio to supersamochód przyszłości. Wizja tego, jak nowoczesne technologie zostają wykorzystane do zmaksymalizowania wydajności i osiągów. Nad autem pracowali inżynierowie z MIT (Massachusetts Institute of Technology), przez co udowodnili, że nauka to nie tylko cyferki, wykresy i żmudne badania.

REKLAMA

REKLAMA

Lamborghini Terzo Millenio Lamborghini Terzo Millenio

Sama już nazwa - Terzo Millenio znaczy Trzecie Tysiąclecie - sugeruje dalekie wybieganie w przyszłość. Choć jak przyznają twórcy, wcale nie tak dalekie, jak mogłoby się wydawać, bo niektóre rozwiązania zostaną zastosowane w kolejnych modelach seryjnych.

Co takiego wyjątkowego znalazło się w koncepcie? Na przykład nadwozie z włókna węglowego, które w swojej strukturze zawiera... baterie, a do tego ma zdolności do samodzielnego naprawiania pęknięć.

Lamborghini Terzo Millenio napędzany jest czterema silnikami elektrycznymi, zamontowanymi przy każdym z kół. Przy wytężonym wysiłku naukowców z MIT powstała nowa koncepcja magazynowania energii elektrycznej, z wykorzystaniem superkondensatorów i nanorurek węglowych.

Co ciekawe, użycie nanorurek pozwala na dowolne niemal kształtowanie i umieszczenie owych akumulatorów między warstwami karbonowych paneli nadwozia. Uwalnia to od konieczności rozmieszczania ciężkich baterii w podwoziu samochodu, a do tego pozwala na szybkie ładowanie z wykorzystaniem energii kinetycznej. Nie mówiąc o istotnej redukcji masy w porównaniu z tradycyjnymi bateriami.

REKLAMA

Lamborghini Terzo Millenio Lamborghini Terzo Millenio

Wspomnieliśmy też o możliwości samonaprawiania się nadwozia. Jako że jest ono zbudowane w całości z włókna węglowego, możliwe jest powstawanie pęknięć i uszkodzeń. A to wyjątkowo niepożądane zjawisko, zwłaszcza kiedy pod skorupą płynie prąd potrzebny silnikom.

Rozwiązaniem problemu jest zdolność samochodu do samokontroli stanu karoserii i w przypadku wykrycia pęknięć, mikrokanaliki wypełnione odpowiednimi związkami chemicznymi uwolnią je, zalepiając uszkodzenia.

Lamborghini Terzo Millenio powstał w celu zaprezentowania możliwości inżynierii materiałowej w połączeniu z pasją. Jak mówią szefowie marki, w tym wieloletni szef Ferrari, od trzech lat przewodzący Lamborghini - Stefano Domenicali, niektóre elementy są bliższe seryjnej produkcji i użycia w produkcyjnym aucie, niż może się wydawać.

Co więcej, według Lamborghini, przyszłością hipersamochodów jest napęd elektryczny. Pora więc - czy nam się to podoba, czy nie - na poważnie przestawić się z rasowego brzmienia 8-, 10- czy 12-cylindrowych silników na rzecz... ciszy.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij