Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Lamborghini Urus oficjalnie zaprezentowany

Po wielu miesiącach oczekiwania Lamborghini Urus został wreszcie pokazany światu. Włoski SUV wygląda po prostu świetnie.

Lamborghini Urus Lamborghini Urus

Lamborghini Urus to długo wyczekiwany SUV, którym marka wkracza do segmentu luksusowych, sportowych aut o zwiększonym prześwicie. Po serii zdjęć szpiegowskich, przecieków i teaserów wiemy już niemal wszystko.

Potwierdziły się wcześniejsze informacje odnośnie napędu. Pod maską Urusa pracować będzie silnik V8 o pojemności 4 litrów. Po raz pierwszy w przypadku włoskiego producenta, do napędu użyto jednostki turbodoładowanej, a nie wolnossącego motoru o większej pojemności. Co więcej, w niedalekiej przyszłości pojawi się też hybryda plug-in.

Lamborghini Urus Lamborghini Urus

Silnik współpracuje z 8-biegową przekładnią automatyczną, a moc trafia na wszystkie cztery koła. Rozdzial momentu obrotowego między osie ustawiony jest na 40:60, z przewagą tyłu. W razie potrzeby do 70 proc. momentu trafić może na przednią oś, natomiast na tył maksymalnie 87 proc.

Jeśli chodzi parametry jednostki napędowej, oferuje ona do dyspozycji kierowcy moc maksymalną 650 koni mechanicznych i 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki temu ten niemały SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w zawrotnym tempie 3,6 sekundy, 200 km/h osiągając już po niespełna 13 sekundach od startu. Maksymalna prędkość, do jakiej rozpędzi się Lamborghini Urus to 305 km/h.

Lamborghini Urus Lamborghini Urus

Prowadzenie i sportowe doznania to ważny element, na którym skupili się konstruktorzy. Dlatego też w Urusie znajdzie się, zapożyczony z modelu Aventador S system skrętnych kół tylnych. Zadbano też o możliwie jak najniższe umieszczenie środka ciężkości.

Producent zapewnia przy tym, że oprócz świetnego prowadzenia, Urus ma oferować ponadprzeciętne możliwości jazdy w terenie. Przy tym dostępnych będzie sześć trybów jazdy - Strada (droga), Sport (tryb dynamiczny) oraz Corsa (tryb supersportowy), a także Sabbia (piasek), Terra (ziemia) i Neve (śnieg). W trzech ostatnich prześwit będzie automatycznie zwiększony.

Lamborghini Urus Lamborghini Urus

Przejdźmy teraz do wyglądu i wyposażenia. Urus ma długość ponad 5,11 metra (niemal o 20 cm więcej niż Mercedes GLE Coupe), przy nieco ponad 2 metrach szerokości i 1,64 m wysokości. Rozstaw osi wynosi z kolei 3 metry, co daje sporo miejsca w środku oraz duży, 616-litrowy bagażnik. Masa Lamborghini Urusa będzie nieco niższa niż Porsche Cayenne Turbo i wyniesie niecałe 2,2 tony.

Lamborghini Urus Lamborghini Urus

Trzeba przyznać, że stylistyka nowego SUV-a to mistrzostwo świata, choć jest to oczywiście kwestia gustu. Nadwozie jest dynamiczne, drapieżne i nie jest przerysowane, ani przesadzone. Linia boczna cieszy oko, a bogactwo przetłoczeń, kanciastych kształtów i stylistycznych detali jest tym, czego oczekujemy od Lamborghini.

Lamborghini Urus Lamborghini Urus

Podobnie w kabinie, która wygląda jak centrum dowodzenia statku kosmicznego. Jest tu na wskroś nowocześnie, nie tylko pod względem designu, ale też zastosowanych rozwiązań. Mamy stały już element w postaci ekranu w miejscu zegarów oraz duży wyświetlacz systemu multimedialno-rozrywkowego.

Lamborghini Urus Lamborghini Urus

Ceny Lamborghini Urusa, którego pierwsze dostawy trafią do klientów na wiosnę przyszłego roku, zaczynaja się w Europie od poziomu 171 429 euro. To w przeliczeniu trochę ponad 720 tys. złotych.

Napiszcie w komentarzach, co sądzicie o nowym Lamborghini Urusie. Co wam się podoba, a co nie i czy podzielacie nasz zachwyt nad stylistyką włoskiego SUV-a.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij