Po rekordowym pierwszym kwartale Lamborghini podsumowuje sprzedaż w pierwszym półroczu 2022 roku. Do klientów na całym świecie dostarczono w tym czasie ponad 5 tys. egzemplarzy samochodów, co stanowi wzrost o blisko 5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2021 roku. To najlepsze pierwsze półrocze w historii włoskiego producenta, który już zapowiada kolejne nowości w swoim portfolio.
Lamborghini z rekordową sprzedażą
Producent z Sant’Agata Bolognese zamknął pierwszych 6 miesięcy 2022 roku z najwyższymi wynikami w zakresie zarówno sprzedaży, jak i obrotów oraz rentowności, a zamówień jest tyle, że zniknęła już cała pula na przyszły rok. W pierwszym półroczu tego roku do klientów na całym świecie dostarczono łącznie 5 090 egzemplarzy samochodów z bykiem w logo, a to oznacza wzrost o 4,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2021 roku.
Pod względem wskaźników finansowych obrót osiągnął poziom 1,33 mld euro, co oznacza przyrost o 30,6 proc. w porównaniu z tym samym półroczem w roku ubiegłym. Zysk operacyjny wyniósł z kolei 425 mln euro, a to wzrost o 69,6 proc. Wysoka rentowność w pierwszym półroczu była napędzana wzrostem sprzedaży, zwiększeniem asortymentu i personalizacji samochodów oraz pozytywnymi kursami walut.
– Zamknęliśmy pierwszą połowę roku w atmosferze ciągłej niepewności spowodowanej sytuacją geopolityczną. Perspektywy jednak napawają optymizmem, bo przyjęte zamówienia wypełniły już całą produkcję na 2023 rok – skomentował Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.
Lamborghini robi wiele, żeby usprawnić system dystrybucji dostaw do klientów w trzech makroregionach, w których marka jest obecna. Ameryka, Azja i Pacyfik oraz region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) stanowią odpowiednio 34 proc., 25 proc. oraz 41 proc. światowej sprzedaży. Na pierwszym miejscu znajduje się rynek Stanów Zjednoczonych z 1521 dostarczonymi egzemplarzami. Na kolejnych pozycjach widnieją Chiny kontynentalne, Hongkong i region Makau (576 szt.), Niemcy (468 szt.), Wielka Brytania (440 szt.) oraz region Bliskiego Wschodu (282 szt.).
– To bardzo trudny czas, jednak Lamborghini z powodzeniem mierzy się z nim dzięki jasnej, długoterminowej strategii, którą wzmacnia atrakcyjność marki. Wyniki pierwszego półrocza podkreślają pozytywny trend i utwierdzają nas w przekonaniu, że rok 2022 możemy zakończyć ze znacznym wzrostem wyników w porównaniu z rokiem poprzednim – dodaje Paolo Poma, dyrektor zarządzający i dyrektor finansowy Automobili Lamborghini.