Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez
zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich
danych osobowych na zasadach wskazanych w
"Polityce prywatności"
Na salonie samochodowym w Genewie pojawi się nie lada gratka dla fanów kultowych aut. Chodzi o model Stratos, który jest współczesną wersją Lancii Stratos.
Przypomnijmy, że tamten samochód został zbudowany na podzespołach Ferrari F430. Waży 1247 kg, z czego 44 proc. przypada na przód, a 56 proc. na tył auta. Stosunek mocy do masy wynosi 2,3 kg/KM, a osiągnięto go dzięki instalacji silnika V8 o pojemności 4,3 litra i mocy 540 KM. To o 30 KM więcej niż w F430.
Lancia Stratos jeździ na 19-calowych felgach obutych w opony o rozmiarze 265/30 z przodu i 315/30 z tyłu. W nadkolach kryją się jeszcze hamulce Brembo z tarczami o średnicy 398 mm z przodu i 350 mm z tyłu.
Pininfarina podała też dane dotyczące osiągów. Podobno podczas testów nie było optymalnych warunków pogodowych, ale mimo to auto pierwszą "setkę" osiąga w 3,3 sekundy, a do 200 km/h rozpędza się w 9,7 sekundy. Prędkość maksymalna to 274 km/h.
REKLAMA
Lancia Stratos 2010
Na próbną jazdę nowym Stratosem zaproszono nawet prezesa Ferrari - Lucę di Montezemolo. Podobno ten, po przejażdżce, określił auto jednym słowem - bellissima! Niedługo potem jednak postanowiono, że Stratos nie wejdzie do produkcji seryjnej, ani nawet jako limitowana edycja. Czyżby za bardzo zagrażał modelom Ferrari?
Niemiecki biznesmen nie poprzestał jednak na jednym prototypie i wygląda na to, że efekt prac i wysiłków poznamy za niespełna miesiąc w Genewie. Pojawić się tam ma model, który zwiastować będzie liczącą 25 egzemplarzy serię współczesnych Stratosów.
REKLAMA
Lancia Stratos 2010
Tak, Stratosów, a nie Lancii Stratos, jako że wystąpiły problemy z licencjami na auto. Firma Ferrari oficjalnie zabroniła swoim podwykonawcom brania udziału w przygotowaniu kolejnych Stratosów, w związku z czym studio Pininfarina, odpowiedzialne za nadwozie, miało związane ręce, nie chcąc podejmować się zadania bez błogosławieństwa Ferrari.
Niemieckiemu biznesmenowi pozostała więc budowa aut w firmach niezależnych od producenta z Maranello, ale też oparcie Stratosa na innej bazie, niż Ferrari F430. Produkcją Stratosa zająć się ma Manifattura Automobili Torino (MAT) oraz New Stratos Gbr, które wystawią auto na salonie w Genewie.
REKLAMA
Lancia Stratos 2010
Auto powstanie w 25 egzemplarzach (oryginał liczył 492 sztuki, wyprodukowane w latach 1973-78) i będzie wierne oryginałowi pod względem stylistyki nadwozia i wnętrza, a także wymiarów. Nowy Stratos będzie dostępny w trzech wersjach - GT, Safari i drogowej.
Do napędu posłużyć ma silnik o mocy przekraczającej 550 koni mechanicznych, prawdopodobnie współpracujący z automatyczną skrzynią biegów.
Wicemistrz świata WRC2 Kajetan Kajetanowicz zgarnął całą pulę, wygrywając 57. Rajd Barbórka oraz uzyskując najszybszy czas przejazdu Kryterium Asów na Karowej.
Nissan GT-R kończy 50 lat, podobnie zresztą jak studio Italdesign, z którym Nissan połączył siły, tworząc Nissana GT-R50 by Italdesign. Tak wygląda wersja produkcyjna.
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze