Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Lancia Stratos jednak powróci

Na salonie samochodowym w Genewie pojawi się nie lada gratka dla fanów kultowych aut. Chodzi o model Stratos, który jest współczesną wersją Lancii Stratos.

Lancia Stratos 2010 Lancia Stratos 2010

Jeśli w tym miejscu przypominacie sobie, że Lancia Stratos już raz powracała, to gratulujemy pamięci. To miało miejsce w 2010 roku, kiedy niemiecki biznesmen Michael Stoschek postanowił przywrócić światu legendę Lancii Stratos.

Przypomnijmy, że tamten samochód został zbudowany na podzespołach Ferrari F430. Waży 1247 kg, z czego 44 proc. przypada na przód, a 56 proc. na tył auta. Stosunek mocy do masy wynosi 2,3 kg/KM, a osiągnięto go dzięki instalacji silnika V8 o pojemności 4,3 litra i mocy 540 KM. To o 30 KM więcej niż w F430.

Lancia Stratos 2010 Lancia Stratos 2010

Lancia Stratos jeździ na 19-calowych felgach obutych w opony o rozmiarze 265/30 z przodu i 315/30 z tyłu. W nadkolach kryją się jeszcze hamulce Brembo z tarczami o średnicy 398 mm z przodu i 350 mm z tyłu.

Pininfarina podała też dane dotyczące osiągów. Podobno podczas testów nie było optymalnych warunków pogodowych, ale mimo to auto pierwszą "setkę" osiąga w 3,3 sekundy, a do 200 km/h rozpędza się w 9,7 sekundy. Prędkość maksymalna to 274 km/h.

Lancia Stratos 2010 Lancia Stratos 2010

Na próbną jazdę nowym Stratosem zaproszono nawet prezesa Ferrari - Lucę di Montezemolo. Podobno ten, po przejażdżce, określił auto jednym słowem - bellissima! Niedługo potem jednak postanowiono, że Stratos nie wejdzie do produkcji seryjnej, ani nawet jako limitowana edycja. Czyżby za bardzo zagrażał modelom Ferrari?

Niemiecki biznesmen nie poprzestał jednak na jednym prototypie i wygląda na to, że efekt prac i wysiłków poznamy za niespełna miesiąc w Genewie. Pojawić się tam ma model, który zwiastować będzie liczącą 25 egzemplarzy serię współczesnych Stratosów.

Lancia Stratos 2010 Lancia Stratos 2010

Tak, Stratosów, a nie Lancii Stratos, jako że wystąpiły problemy z licencjami na auto. Firma Ferrari oficjalnie zabroniła swoim podwykonawcom brania udziału w przygotowaniu kolejnych Stratosów, w związku z czym studio Pininfarina, odpowiedzialne za nadwozie, miało związane ręce, nie chcąc podejmować się zadania bez błogosławieństwa Ferrari.

Niemieckiemu biznesmenowi pozostała więc budowa aut w firmach niezależnych od producenta z Maranello, ale też oparcie Stratosa na innej bazie, niż Ferrari F430. Produkcją Stratosa zająć się ma Manifattura Automobili Torino (MAT) oraz New Stratos Gbr, które wystawią auto na salonie w Genewie.

Lancia Stratos 2010 Lancia Stratos 2010

Auto powstanie w 25 egzemplarzach (oryginał liczył 492 sztuki, wyprodukowane w latach 1973-78) i będzie wierne oryginałowi pod względem stylistyki nadwozia i wnętrza, a także wymiarów. Nowy Stratos będzie dostępny w trzech wersjach - GT, Safari i drogowej.

Do napędu posłużyć ma silnik o mocy przekraczającej 550 koni mechanicznych, prawdopodobnie współpracujący z automatyczną skrzynią biegów.

Na koniec cena. Podobno ma sięgać, w przeliczeniu, nawet 2,8 mln złotych... Więcej szczegółów poznamy w Genewie.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij