REKLAMA

Lancia Ypsilon: facelift „auta z Polski”

Lancia Ypsilon to leciwy i nieco już u nas zapomniany model, wciąż sprzedawany jednak we Włoszech. Powstający w polskich zakładach koncernu miejski samochód przeszedł właśnie kolejny face lifting.

Lancia Ypsilon facelift 2021 fot. materiały prasowe
Lancia Ypsilon facelift 2021

Prezentacja obecnej, trzeciej generacji Lancii Ypsilon datowana jest na odległy rok 2011, a 10 lat to w motoryzacji prawdziwa przepaść. Zwłaszcza że po drodze mieliśmy w zasadzie tylko jeden face lifting – w 2015 roku. Montowana w zlokalizowanej w naszym kraju fabryce FCA Poland w Tychach miejska Lancia nigdy nie była u nas popularna, głównie ze względu na wysoką cenę, a teraz można ją dostać już tylko we Włoszech.

Dlaczego więc model ten wciąż jest utrzymywany przy życiu, skoro wielkość produkcji w całym 2020 roku wyniosła 36 tys. sztuk? Okazuje się, że koncern Stellantis, do którego należy m.in. Fiat, a więc także i Lancia, ma wobec tej ostatniej ambitne plany zbudowania z niej marki premium, na wzór francuskiego DS. Póki co jednak wróćmy do liftingu „polskiego” Ypsilona.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Lancia Ypsilon – facelift 2021

Na rok 2021 Lancia Ypsilon otrzymuje raczej kosmetyczne zmiany, które na pierwszy rzut niewprawnego oka nie powiedzą zbyt wiele. Z przodu mamy nowy grill z pionowymi żebrami w kolorze satynowego chromu. Wśród kolorów nadwozia natomiast pojawi się nowy odcień Elegant Blue, widoczny na prasowych zdjęciach. Nowe są także lampy z diodowym pasem świateł do jazdy dziennej oraz zderzak o nieco zmienionym kształcie.

Lancia Ypsilon facelift 2021fot. materiały prasowe
Lancia Ypsilon facelift 2021

W kabinie, gdzie Ypsilon mocno trąci już myszką, modyfikacje objęły zamontowanie nowego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego o przekątnej 7 cali, oferującego łączność Apple CarPlay i Android Auto. W ramach pakietu EcoChic Ypsilon wyposażony jest w filtr kabinowy, który blokuje 99 proc. alergenów i około 98 proc. bakterii i grzybów. Ypsilon po face liftingu ma jeszcze jedną ciekawą rzecz na swoim wyposażeniu. Otóż nowa tapicerka wykonana jest w dużej mierze z plastiku zebranego z wód Morza Śródziemnego, co jest dużym ukłonem w stronę ekologii i ochrony środowiska. Opcjonalnie dostępna jest oprócz tego elegancka Alcantara.

Lancia Ypsilon facelift 2021fot. materiały prasowe
Lancia Ypsilon facelift 2021

Warto jeszcze wspomnieć o napędzie, który wzbogaci się o hybrydowy silnik znany z Fiata 500 i Pandy. Mowa o 1-litrowej jednostce z rodziny FireFly, oferującej moc 70 KM. Korzystając z 12-woltowej instalacji, niewielkiego silnika elektrycznego, pełniącego rolę rozrusznika oraz niedużego akumulatora litowo-jonowego, napęd Ypsilona emituje o 13 proc. mniej CO2 w stosunku do wersji bez układu miękkiej hybrydy.

Oprócz tego w gamie pozostaje znany dwucylindrowy silnik 0,9 TwinAir o mocy 70 KM oraz 1,2-litrowa jednostka o mocy 69 KM, przyjmująca LPG.

Na koniec ceny. We Włoszech Lancia Ypsilon po liftingu kosztuje od 15 100 euro za bazowy model Silver i 16 700 zł za wersję Gold.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA