[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.3

Land Rover Defender (Frankfurt 2019)

Land Rover Defender, następca legendy off-roadu, ujrzał światło dzienne na salonie samochodowym we Frankfurcie.

Land Rover Defender (Frankfurt 2019) Land Rover Defender (Frankfurt 2019)

Oto jest! Nowe wcielenie legendy motoryzacji. Land Rover Defender, kultowy samochód terenowy o ponadprzeciętnych możliwościach i bogatej historii otrzymał nowoczesne nadwozie, systemy bezpieczeństwa, łączności i komfortu, a także hybrydowe napędy i wiele innych. Ale po kolei.

Legendarny już Land Rover Defender produkowany był przez 33 lata i właściwie od debiutu w 1983 roku aż do końca, który nastąpił w 2016 roku, ogólna koncepcja terenówki pozostała niezmieniona, a nadwozie przechodziło jedynie kosmetyczne modyfikacje.

Przyszedł jednak czas na zmiany, i to solidne zmiany. Leciwa konstrukcja nie nadążała za wymogami bezpieczeństwa czy ekologii, bo jeśli chodzi o właściwości terenowe, Defender wciąż miał na rynku niewielu rywali.

Kilka lat zapowiedzi, modele koncepcyjne, później przecieki, w tym nawet ten związany z premierą zestawu Lego z nowym Defenderem właśnie i doczekaliśmy się. Trzy lata po zakończeniu produkcji starego modelu przyszedł czas na nowe.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - gorące premiery

Land Rover Defender (Frankfurt 2019) Land Rover Defender (Frankfurt 2019)

Land Rover Defender – nadwozie

Nie jest zaskoczeniem, że styliści postanowili zachować pudełkowaty, dość kanciasty kształt nadwozia Defendera, tak bardzo charakterystycznego dla tego modelu. Zamiast stylu retro i zachowania typowych kształtów czy umiejscowienia choćby świateł, producent postawił na nowoczesną, wręcz momentami futurystyczną wizję terenówki XXI wieku.

Auto ma wyraźnie nowoczesny wygląd, ale mocno inspirowany klasykiem. Kanciasta sylwetka nie pozwoli pomylić go z żadnym innym modelem za sprawą stylistycznych akcentów. Mowa choćby o kwadratowym elemencie w kolorze nadwozia, umieszczonym przy słupku C. Ciekawie wygląda też pas okien, okalający całe auto równoległymi górnymi i dolnymi krawędziami.

Uwagę zwracają superkrótkie zwisy z przodu i z tyłu, które zwiastują świetne parametry kątów natarcia i zejścia, ale o tym za moment.

Zobacz także: rewolucyjny Volkswagen ID.3 już jest!

 

Land Rover Defender (Frankfurt 2019) Land Rover Defender (Frankfurt 2019)

Nowy Defender przyciąga wzrok nietypowym umiejscowieniem i kształtem świateł, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Te przednie mają prostokątne klosze, ale kryją okrągłe światła do jazdy dziennej, ucięte w dwóch trzecich wysokości, z podwójnymi świetlnymi kwadratami po bokach.

Z kolei z tyłu mamy dwa większe kwadratowe światła, otoczone jasnymi czerwonymi paskami LED oraz umieszczone w skrajnych położeniach dwa mniejsze kwadraty.

Land Rover Defender – wnętrze

W kabinie nowego Defendera panuje prostota i wrażenie solidności. Duża kierownica ma po bokach przyciski i pokrętła sterujące nagłośnieniem i tempomatem. Przed oczami kierowcy znalazły się wirtualne zegary, a na środku deski rozdzielczej kolejny duży wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego.

Pod nim umieszczono panel, na którym od lewej znajdują się: przycisk uruchamiania silnika, dźwignia zmiany biegów oraz zestaw przycisków. Te służą do obsługi systemów wspierających kierowcę podczas jazdy terenowej oraz do zmiany ustawień nawiewu i klimatyzacji.

Zobacz także: rasowe kombi - Audi RS6 Avant

Land Rover Defender (Frankfurt 2019) Land Rover Defender (Frankfurt 2019)

Uwagę zwraca wysoko umieszczona dźwignia zmiany biegów. Dzięki temu udało się zmieścić dodatkowy trzeci fotel z przodu, który jest nawiązaniem do wczesnych modeli Defendera.

Dostępne będą dwie wersje nadwozia – dłuższa nazwana 110 oraz krótsza – 90. Defender 110 oferuje miejsce dla pięciu, sześciu lub siedmiu pasażerów, z kolei Defender 90 będzie pięciomiejscowy, a z dodatkowym przednim fotelem zmieści sześć osób.

Przestrzeń bagażowa Defendera 110 pomieści do 1075 litrów przy rozłożonej kanapie drugiego rzędu lub nawet 2380 litrów, kiedy drugi rząd zostanie złożony.

Zobacz także: Audi RS7 Sportback - mistrz dobrego wrażenia

Land Rover Defender (Frankfurt 2019) Land Rover Defender (Frankfurt 2019)

Land Rover Defender – król off-roadu

Przy projektowaniu Defendera mnóstwo uwagi poświęcono właściwościom terenowym, które w przypadku poprzednika były wzorem dla innych producentów. Oprócz szeregu elektronicznych systemów, które wspierają kierowcę przez dobór właściwych ustawień, Defender z definicji jest świetnie przygotowany do trudnego terenu.

Konstrukcja nadwozia pozwoliła na uzyskanie prześwitu na imponującym poziomie 291 milimetrów. Idźmy dalej – głębokość brodzenia nowego Defendera to aż 900 milimetrów, dodatkowo wspierane przez programy elektroniczne, które czuwają nad tym żeby wyręczyć kierowcę w jak największym stopniu.

Wspomnieliśmy o wyjątkowo krótkich zwisach. I rzeczywiście, zaowocowało to dobrymi parametrami jak 38-stopniowy kąt natarcia, 40-stopniowy kąt zejścia i 28-stopniowy kąt rampowy i to w przypadku dłuższej wersji 110.

Zobacz także: Bugatti Chiron - nowy najszybszy samochód świata

Land Rover Defender 2019 Land Rover Defender 2019

Widoczność przed samochodem, normalnie przesłanianą przez nadwozie i potężną maskę, zapewnić ma system ClearSight Ground View, który na środkowym ekranie wyświetla obraz z okolic przednich kół. To nie tylko duża pomoc podczas choćby parkowania, ale również na przykład podczas najazdu na wąskie mosty czy przeprawy przez kamienny teren.

Land Rover Defender – silniki

Przejdźmy jeszcze do silników. Jak informuje producent, do napędu nowego Defendera posłużą silniki benzynowe i Diesla, a w niedalekiej przyszłości, konkretnie w przyszłym roku, także wersja PHEV, czyli hybryda plug-in.

W chwili debiutu napęd zapewnią czterocylindrowy silnik benzynowy w wersji P300, mocny sześciocylindrowy motor P400, wyposażony w technologię mild hybrid, a także dwa czterocylindrowe diesle – D200 oraz mocniejszy D240.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij