[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Lexus ES - siódma generacja wchodzi do Polski

Lexus wprowadza do polskiej oferty nową generację rodzinnej limuzyny ES. Na europejski rynek trafia siódma już odsłona modelu, który jest pierwszym Lexusem zbudowanym na nowej platformie.

Lexus ES 2018 Lexus ES 2018

Lexus ES wyróżnia się spośród wszystkich sedanów tej marki napędem na przednie koła – w pozostałych limuzynach firmy napęd przekazywany jest tradycyjnie na tylną oś. Ma to swoje zalety w postaci większej przestronności i wygody w kabinie, dzięki brakowi kanału wału napędowego.

Celem zespołu inżynierów projektujących nowego Lexusa ES, którym kierował Yasuhiro Sakakibara, było uzyskanie najlepszych w klasie własności jezdnych i osiągów. Punktem wyjścia stała się nowa platforma GA-K, przednionapędowy odpowiednik platformy GA-L, wykorzystanej w coupe LC i limuzynie LS.

Nowa platforma odznacza się dużą sztywnością skrętną, uzyskaną przy niewielkiej masie, dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości i zaawansowanych technologii łączenia elementów.

REKLAMA

REKLAMA

Lexus ES 2018 Lexus ES 2018

Dla uzyskania lepszej dynamiki, wersje F Sport będą dostępne z aktywnym zawieszeniem o zmiennej charakterystyce AVS (Adaptive Variable Suspension), podobnym do stosowanego w sportowym coupe LC.

Siła tłumienia amortyzatorów każdego z kół jest w nim regulowana w zakresie 650 poziomów, gwarantując optymalną pracę zawieszenia na każdej nawierzchni. Wybór dostępnych trybów jazdy w wersjach F Sport rozszerzono o tryb Sport+.

REKLAMA

Lexus ES 2018 Lexus ES 2018

Hybryda czwartej generacji

Lexus ES 300h został wyposażony w hybrydową jednostkę napędową czwartej generacji o łącznej mocy 218 KM. Wykorzystany w niej nowy 2,5-litrowy silnik pracujący w cyklu Atkinsona wyróżnia się najwyższą sprawnością cieplną w swojej klasie, czego efektem są wyższe osiągi bez wzrostu spalania.

Silnik spalinowy współpracuje z silnikiem elektrycznym o zwiększonej gęstości mocy, zastosowano również nowe przekładnie o zmniejszonych oporach i mniejszych wymiarach.

Zmiany nie ominęły także sterownika mocy, sterującego układem hybrydowym. Oprócz optymalizacji elektroniki, zmodyfikowano jego oprogramowanie, które zapewnia nie tylko większą dynamikę, ale i bardziej naturalne wrażenia z jazdy, naśladując charakterystykę klasycznego napędu z mocnym silnikiem benzynowym.

Udało się też zmniejszyć wymiary niklowo-wodorkowego akumulatora trakcyjnego, dzięki czemu mieści się on teraz pod tylnymi siedzeniami i nie zajmuje przestrzeni bagażowej.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 209 900 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij