REKLAMA

Lexus IS 500 F Sport Performance: potężne V8 nie dla nas

Lexus IS 500 F Sport Performance to w prostej linii rywal BMW M3. Napędzany dużym, wolnossącym silnikiem V8 sedan nie trafi jednak do Europy, gdzie nie pozwalają na to wyśrubowane normy emisji spalin.

Lexus IS F 500 Sport Performance fot. materiały prasowe
Lexus IS F 500 Sport Performance
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 174 900 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Do tej pory najmocniejszym wariantem Lexusa IS był IS 350 F Sport, ale zarówno fani marki, jak i sami właściciele, narzekali na niedostatki mocy. Lexus wysłuchał tych uwag, biorąc je sobie do serca i w efekcie opracował prawdziwego potwora, który zadowoli nawet najwybredniejszych.

REKLAMA

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Bo jak inaczej powiedzieć o sedanie, który pod rasowo wybrzuszoną maską mieści maszynerię, której w dzisiejszych czasach już powoli ze świecą szukać? Pracuje tu wspomniane wolnossące V8 o pojemności aż 5 litrów, które generuje moc 478 KM przy 7100 obr./min i pokaźne 540 Nm momentu obrotowego przy 4800 obr./min. Co istotne, znacznie mocniejszy od IS F Sport model z dopiskiem Performance jest raptem o 65 kg cięższy od swojego odpowiednika z V6 pod maską. A jak brzmi jego wolnossące V8, można sobie nie tylko wyobrazić, ale i posłuchać na opublikowanym przez producenta filmie.

Dodatkowym atutem Lexusa IS 500 F Sport Performance jest fakt, że napęd przenoszony jest na tylną oś. Z pomocą w przekazaniu tak dużych sił napędowych przychodzi ośmiostopniowy automat i mechanizm różnicowy Torsena o ograniczonym poślizgu, co pozwala od 0 do 100 km/h rozpędzić auto w 4,6 sekundy. Może i BMW M3 potrafi zrobić to w o mgnienie oka krótszym czasie, ale intencją głównego inżyniera, Naoki Kobayashiego, było dopracowanie układu jezdnego, dla zapewnienia lepszego wyważenia i pewności prowadzenia.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Poza wspomnianym Torsenem, nad właściwą dynamiką jazdy czuwa Dynamic Handling Package, czyli adaptacyjne zawieszenie, w którym dużą rolę ogrywają amortyzatory dostarczone przez Yamahę. Ale sportowa jazda to również skuteczne hamulce – tutaj mają one dużą średnicę 355 mm z przodu i 323 mm z tyłu. Czają się one tuż za eleganckimi, unikalnymi felgami Enkei, zaprojektowanymi specjalnie dla IS F 500 F Sport Performance.

Lexus IS F 500 Sport Performancefot. materiały prasowe
Lexus IS F 500 Sport Performance

Nowy Lexus IS 500 F Sport Performance będzie – niestety dla nas – oferowany wyłącznie w Ameryce Północnej. U nas blokują go normy emisji spalin. A szkoda, bo takiego rasowego V8 zawsze miło posłuchać.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA