Lexus LC 500 - 5 faktów o modelu

Flagowe coupe Lexusa, to nowy rozdział w historii marki. Łączy w sobie zaawansowane technologie, świetne właściwości jezdne, emocjonujące osiągi z wysmakowanym i nowatorskim dizajnem. To prawdziwe GT z krwi i kości.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 149 000 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Niepowtarzalny styl

Projekt nadwozia seryjnego Lexusa LC swym stylem bezpośrednio nawiązuje do stylistyki koncepcyjnego modelu LF-LC, który podczas wystawy North American International Auto Show w Detroit w 2012 roku został uhonorowany prestiżową nagrodą EyesOn Design. Kolejnymi nagrodami EyesOn Design LC został uhonorowany w ubiegłym roku, kiedy podczas salonu w Detroit zaprezentowano samochód produkcyjny.

Dominującym wizualnym elementem przedniej części nadwozia jest typowy dla Lexusa grill o kształcie klepsydry. Po jego obu stronach światła do jazdy dziennej o kształcie grotów i zminiaturyzowane potrójne reflektory główne zbudowane w technologii LED. Ich niewielkie rozmiary pozwoliły na niskie poprowadzenie linii maski silnika i uzyskanie krótkiego (93 cm) zwisu przedniego. Niewiele dłuższy (97 cm) jest także zwis tylny. Całkowita długość nadwozia wynosi 477 cm, szerokość zaś 192 cm, a rozstaw 287 cm. Piękny profil niskiego (134,5 cm) luksusowego coupe tworzy płynnie opadająca linia dachu tworząca charakterystyczną sylwetkę. Elegancję podkreślają chromowane listwy krawędzi dachu, których tylna część ma kształt ostrza tradycyjnego japońskiego miecza. Czarne wykończenie dachu i tylnych słupków wizualnie oddziela dach od tylnego spojlera. Dynamikę i elegancję bryły nadwozia podkreślają wklęsłe panele drzwi.

Kształtując karoserię o niepowtarzalnych kształtach nie zapomniano o aerodynamice. W uporządkowaniu przepływu powietrza pomagają umieszczone w newralgicznych miejscach płetwy-stateczniki. Znajdziemy je np. na przednich słupkach, tuż przed lusterkami wstecznymi. W wersji Superturismo seryjnie montowany jest tylny spojler, który wysuwa się automatycznie po przekroczeniu prędkości 80 km/h. Pozwala na mocniejszy docisk tylnej części samochodu do jezdni, zwiększając tym samym stabilność podczas szybkiej jazdy. Podobną rolę pełnią również wloty powietrza przed wnękami kół tylnych kół. Przepływające przez nie powietrze poprawia stabilność podczas szybkiej jazdy oraz szybkość reakcji na ruchy kierownicą. Sporo uwagi poświęcono także spodowi nadwozia, który jest niemal całkowicie płaski. Dzięki temu zredukowany został opór aerodynamiczny i poziom hałasu.

Silniki i napęd

Lexus LC jest oferowany z dwoma rodzajami napędu, z których każdy wykorzystuje zaawansowane technologie zapewniające świetne osiągi. Lexus LC 500 jest napędzany jest pięciolitrowym, wolnossącym, benzynowym silnikiem V8. Połączonym z nową, pierwszą w tym segmencie, dziesięciobiegową przekładnią automatyczną Direct Shift. Silnik V8 osiąga moc 477 KM oraz oferuje potężną dawkę 540 Nm momentu obrotowego. Jego pracy towarzyszy donośny basowy dźwięk charakterystyczny dla wolnossących jednostek V8. Jego spalanie udało się ograniczyć dzięki dwóm cyklom pracy. Kiedy wymagana jest duża moc, silnik pracuje w cyklu Otto. Kiedy jest mniej obciążony, pracuje w cyklu Atkinsona, który pozwala ograniczyć zużycie paliwa.

Bardziej oszczędny, ekologicznie przyjazny  i nie mniej wydajny jest Lexus 500h z napędem hybrydowym. W modelu 500h montowany jest 3,5-litrowy wolnossący silnik benzynowy o mocy 299 KM oraz motor elektryczny o mocy 179 KM. Łączna moc systemu hybrydowego wynosi 359 KM. Rewolucyjnym rozwiązaniem jest system Multi Stage Hybrid System. Klasyczna dla hybryd przekładnia planetarna została uzupełniona o czterostopniową przekładnię automatyczną. Dodatkowa przekładnia automatyczna w połączeniu z planetarną symuluje pracę 10-stopniowej automatycznej skrzyni biegów. W miarę rozpędzania auta obroty silnika rosną liniowo, bez efektu „wycia” znanego z przekładni bezstopniowych.

Zarówno w benzynowym, jak i hybrydowym Lexusie LC napęd trafia na tylne koła.

Świetne osiągi

Mocny i wydajny napęd oraz ograniczona masa (1935-2020 kg) gwarantuje Lexusowi LC świetne osiągi. Model LC 500 rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 4,7 sekundy. Jego prędkość maksymalna sięga 270 km/h. Niewiele wolniejszy jest hybrydowy wariant 500h. Na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje on 5 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Średnie spalanie wersji benzynowej to 11,5 l na 100 km, hybryda jest prawie dwa razy oszczędniejsza i zużywa średnio 6,4 l na każde 100 km.  

 

Wyśmienite prowadzenie

Nowa platforma GA-L, na której zbudowano Lexusa LC pozwala na takie rozmieszczenia podzespołów, które pozwala uzyskać znakomitą stabilność podczas jazdy. Dzięki przesunięciu silnika ku tyłowi i rozmieszczeniu najcięższych elementów jak najbliżej środka auta udało się  obniżyć środek ciężkości i zbalansować rozkładu mas. Dzięki temu Lexus LC gwarantuje nie tylko wysoki poziom komfortu ale także precyzję prowadzenia. Przechyły nadwozia są minimalne na zakrętach, a auto niezwykle posłuszne woli kierowcy. Nic nie wytrąca go z równowagi podczas pokonywania łuków oraz w trakcie szybkiej jazdy autostradowej. W wersji Superturismo stabilność auta, jego wyczucie i precyzję prowadzenia potęgują dodatkowo układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu oraz skrętna tylna oś.

 

Ceny i wyposażenie

Lexus LC 500 oferowany jest w trzech wersjach wyposażeniowych - Prestige, Carbon i Superturismo. Ich ceny to odpowiednio - 527 000 zł, 556 000 zł oraz 598 000 zł. W najbogatszej wersji Superturismo seryjnym wyposażeniem jest dach z włókna węglowego (standardowy również w wersji Carbon), dyferencjał o ograniczonym poślizgu, układ kierowniczy o ograniczonym poślizgu, skrętna tylna oś oraz automatycznie wysuwany spojler. Ceny wersji hybrydowej są takie same jak z silnikiem V8,

Zobacz także:
Zobacz również:
REKLAMA