Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Lexus LFA - 1 z 50 na sprzedaż

Na jednej z amerykańskich aukcji pojawił się prawdziwy biały kruk. Wyjątkowy egzemplarz Lexusa LFA z limitowanej do 50 sztuk serii Nürburgring Edition.

Lexus LFA Nurburgring Edition Lexus LFA Nurburgring Edition

Amerykański dom aukcyjny Gooding & Company, którego specjalnością są motoryzacyjne perełki, wystawił na sprzedaż Lexusa LFA w unikalnej wersji Nürburgring Edition. To prawdziwa rzadkość, bo modelu LFA wyprodukowano tylko 500 sztuk, z czego w wersji Nürburgring zaledwie 50.

Oferowany przez Gooding & Co. śnieżnobiały Lexus LFA Nürburgring Edition ma kabinę wykończoną białą i czerwoną skórą. Samochód o numerze seryjnym 498 wyprodukowano w 2012 roku, co oznacza, że po nim fabrykę opuściły już tylko dwa egzemplarze.

Mimo wieku auta, stan zarówno wnętrza, jak i karoserii oraz komory silnika, jest idealny. Trudno się temu dziwić, bo licznik wskazuje przebieg poniżej 60 mil (niecałe 100 km).

Lexus LFA Nurburgring Edition Lexus LFA Nurburgring Edition

Wersja Nürburgring Edition wyposażona jest w silnik o mocy zwiększonej do 571 KM, usprawnioną przekładnię o czasie zmiany biegów 0,05 sekundy, ulepszone zawieszenie i modyfikacje aerodynamiczne, w tym stały tylny spojler. Prędkość maksymalna to 325 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,7 sekundy.

Według szacunków, wystawione na aukcji auto może osiągnąć cenę od 900 tys. do 1,2 mln dolarów. To nie tak dużo – w zeszłym roku LFA Nürburgring Edition (z autografem Akio Toyody na masce) oferowano w Niemczech za 7 milionów dolarów.

Supersamochód Lexusa ma ciekawą historię. Na pomysł jego stworzenia wpadł twórca legendarnej Toyoty Celica GT4, Haruhiko Tanahashi. Ideą podzielił się z kierowcą doświadczalnym Hiromu Naruse, który był również instruktorem jazdy wyścigowej Akio Toyody, wnuka założyciela koncernu.

Akio, dziś prezes Toyoty, a wówczas zaledwie dyrektor w zagranicznym oddziale firmy zapalił się do projektu. Przekonanie zarządu, a nawet wielu inżynierów do jego realizacji okazało się trudne, jednak ostatecznie przedsięwzięcie dostało zielone światło.

Lexus LFA Nurburgring Edition Lexus LFA Nurburgring Edition

W czerwcu 2003 prototyp był gotów do jazdy. Jako pierwszy za jego kierownicą zasiadł właśnie Akio Toyoda. Efektem prób była decyzja o opracowaniu wersji produkcyjnej z karoserią z kompozytów na bazie włókien węglowych i 560-konnym silnikiem V10.

W roku 2007 Toyoda i Naruse utworzyli zespół Gazoo Racing, z myślą o udziale przede wszystkim w wyścigu 24 Hours Nürburgring. Jednym z kierowców zespołu był niejaki Morizo – pod tym pseudonimem Lexusem LFA startował sam Akio Toyoda.

Decyzja o stworzeniu supersamochodu opłaciła się Lexusowi – produkowany w latach 2010-2012 LFA stał się autem kultowym i nawet znany z cynicznego podejścia Jeremy Clarkson przyznaje, że to jego wymarzony wóz. LFA pomógł przekonać klientów, że samochody Lexusa są nie tylko luksusowe, ale dają też ogromną przyjemność z jazdy, a wiele rozwiązań opracowanych dla tego modelu wykorzystano przy tworzeniu nowych konstrukcji.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij