Lexus LX – oficjalna premiera. Luksusowy kuzyn Land Cruisera

Lexus LX to największy i najbardziej luksusowy SUV japońskiej marki, który został zaprezentowany w najnowszej odsłonie. Wciąż łączy komfort z właściwościami terenowymi.

Lexus LX 2021 fot. materiały prasowe
Lexus LX 2021
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 149 000 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Lexus LX zmienił się, ale nie jest to zmiana rewolucyjna. Z przodu w oczy rzuca się jeszcze większy grill, który w bardziej luksusowym wydaniu ma efektowne, chromowane żebra, a w wersji F Sport czarne wypełnienie. Najważniejsze jest jednak, że ma nową platformę, mocniejszy silnik i przeprojektowane wnętrze, a oprócz wysokiego poziomu luksusu ten ogromny SUV oferuje ponadprzeciętne możliwości jazdy w terenie. Wszak Lexus LX, jako bliski krewniak pokazanej niedawno Toyoty Land Cruiser 300, jest zbudowany na ramie.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Lexus LX – nadwozie

Lexus LX 2021fot. materiały prasowe
Lexus LX 2021

Sylwetka nowego Lexusa LX wygląda znajomo, bo z zewnątrz SUV w dużym stopniu przypomina poprzednika. Nie można jednak powiedzieć, że zmiany są niedostrzegalne. Uwagę zwracają smuklejsze przednie reflektory z wyżej umieszczonymi światłami do jazdy dziennej, wspomniana już większa atrapa chłodnicy, pozbawiona chromowanego obramowania oraz listwa LED łącząca tylne lampy.

Nowością jest też wersja F Sport, w której przedni grill otrzymuje czarne wykończenie i pleciony wzór zastępujący poziome żebra znane z innych wersji. Lexus LX 600 będzie mógł wyjechać z salonu na kołach z aż 22-calowymi obręczami. Większych w aktualnej w ofercie Lexusa nie znajdziemy.

Lexus LX 2021fot. materiały prasowe
Lexus LX 2021

Lexus LX czwartej generacji ma taki sam jak w poprzedniku rozstaw osi, wynoszący 2,85 metra. Jest jednak oparty na całkowicie nowej platformie GA-F, a co więcej, mówimy tu o samochodzie terenowym z prawdziwego zdarzenia, z opartą na ramie i sztywniejszą o 20 proc. konstrukcją.
Jak podaje producent, inżynierom udało się aż o 200 kg obniżyć masę całości, a obniżenie środka ciężkości i lepszy rozkład masy, poprawiające walory terenowe, to zasługa cofnięciu silnika o 70 mm i obniżeniu go o 28 mm.

Lexus LX – wnętrze

Lexus LX 2021fot. materiały prasowe
Lexus LX 2021

Sporo zmiany zaszło w środku flagowego SUV-a. W centrum znajdują się dwa dotykowe ekrany – umieszczony na górze o przekątnej 12,3 cala oraz położony niżej 7-calowy. Górny ekran wyświetla wskazania nawigacji satelitarnej, panel sterowania systemem audio czy obraz z kamer wokół auta. Dolny pozwala na sterowanie ogrzewaniem, systemami wspomagającymi jazdę w terenie oraz innymi elementami wyposażenia.

REKLAMA

REKLAMA

Multimedia działają w oparciu o nowy system operacyjny. Nie zabrakło oczywiście asystenta głosowego i obsługi Apple CarPlay oraz Android Auto. Warto zaznaczyć, że Lexus nie zrezygnował całkowicie z fizycznych przycisków, co z pewnością ucieszy wielu kierowców. Przed oczami kierowcy ulokowano jeszcze jeden ekran – wirtualnych zegarów.

Nowości we wnętrzu jest znacznie więcej. LX 600 to pierwszy model Lexusa wyposażony w system odblokowywania zapłonu odciskiem palca. Czytnik linii papilarnych jest wkomponowany w przycisk uruchamiania silnika i ma pomóc utrudnić kradzież pojazdu. Luksusowy SUV otrzymuje również system audio firmy Mark Levinson, który w najbogatszej konfiguracji ma aż 25 głośników.

Lexus LX 2021fot. materiały prasowe
Lexus LX 2021

Największe wrażenie Lexus LX 600 robi w zupełnie nowej wersji, którą Japończycy określają jako Executive, a Amerykanie nazwali Ultra Luxury. SUV w takiej konfiguracji jest wyposażony w cztery obszerne, niezależne fotele. Pochylenie tych znajdujących się z tyłu można regulować w zakresie 48 stopni. Rozdziela je obszerny podłokietnik z ekranem sterującym najważniejszymi elementami wyposażenia. Pasażerowie podróżujący z tyłu mają do dyspozycji lampki do czytania i dodatkowe nawiewy klimatyzacji umieszczone w podsufitce. Osoba siedząca za przednim pasażerem może również skorzystać z rozkładanego podnóżka.

REKLAMA

Lexus LX 600 – nowy silnik

Lexusa LX 600 napędza benzynowy silnik V6 twin-turbo o pojemności 3,5 litra. Ta wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa jednostka generuje maksymalną moc 415 KM oraz moment obrotowy sięgający 650 Nm. Dla porównania, schodzący z rynku model LX 570 daje kierowcy niespełna 390 KM oraz niecałe 550 Nm z silnika V8 o pojemności 5,7 litra. Nowy Lexus LX otrzymał również 10-biegowy automat, który ma gwarantować lepsze osiągi i oszczędniejszą jazdę przy wyższych prędkościach.

Lexus LX 2021fot. materiały prasowe
Lexus LX 2021

LX stał się bardziej nowoczesny i luksusowy, ale to przecież nadal prawdziwa terenówka, zbudowana według sprawdzonego przepisu – z ramą i zaawansowanym napędem na cztery koła. Samochód utrzymał zdolności terenowe poprzednika, w związku z czym może pokonywać wzniesienia o nachyleniu 45 stopni i brodzić w wodzie do głębokości 70 cm. W jeździe terenowej pomagają elektroniczne blokady przedniego i tylnego dyferencjału oraz szereg elektronicznych systemów.

Szczególnie ciekawie wygląda nowatorski układ Back Underfloor View. System rejestruje obraz w trakcie cofania, a następnie przetwarza go tak, by kierowca mógł na bieżąco zobaczyć na ekranie monitora, jakie przeszkody znajdują się w pobliżu tylnych kół – tak, jakby podłoga samochodu była przezroczysta.

Lexus sprzedał już na świecie ponad 500 tys. egzemplarzy modelu LX. Nowy LX 600 pomoże zwiększyć te liczby. Auto trafi na wybrane rynki na początku 2022 roku.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA