[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Lexus RC F i RC F Track Edition

Lexus RC F przeszedł face lifting. Na salonie w Detroit pokazano również jego ekstremalną wersję Track Edition.

Lexus RC F 2018 Lexus RC F 2018

Choć na salonie samochodowym w Detroit większość oczu skierowana była na debiut długo wyczekiwanej Toyoty GR Supry, o której pisaliśmy w poniedziałek, na stoisku Lexusa prezentowany był nie mniej rasowy, choć nie owiany taką legendą jak Supra, Lexus RC F po face liftingu. Szczególnym zainteresowaniem cieszył się jego ekstremalny wariant RC F Track Edition.

Lexus RC F – lżejszy i mocniejszy

Głównym zadaniem stojącym przed inżynierami była redukcja masy. Z tyłu zastosowano wydrążone półosie zamiast pełnych, a z przodu zmniejszony został kolektor dolotowy i kompresor klimatyzacji.

W zawieszeniu pojawiły się elementy z aluminium. W tylnym zawieszeniu użyto sztywniejszych tulei wahaczy, bardziej sztywne są także mocowania drążka kierowniczego oraz mocowania silnika.

Lexus RC F jest napędzany wolnossącym silnikiem V8 o pojemności 5,0 litrów. Jest to jeden z ostatnich silników tego typu w luksusowych modelach coupe. Jego moc wynosi 464 KM, a moment obrotowy 520 Nm przy 4800 obr./min.

Zobacz także: najlepsze używane auta wg rankingu GTU 2018

REKLAMA

REKLAMA

Lexus RC F Track Edition 2019 Lexus RC F Track Edition 2019

RC F po face liftingu ma dodatkowo zmodyfikowany układ dolotowy, a druga ścieżka podwójnego układu dolotowego otwiera się teraz przy niższych obrotach silnika (2 800 obr./min. zamiast 3 600 obr./min.). W ośmiostopniowej automatycznej skrzyni najwyższy bieg zyskał wydłużone przełożenie (3.13 zamiast 2.93).

Nowy Lexus RC F jest teraz standardowo wyposażony w elektroniczną kontrolę startu (electronic launch control), której uruchomienie pozwala wystartować i przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 4,1 sekundy. Do poprawy osiągów swoje pięć groszy dokładają nowe opony Michelin Pilot Sport 4S.

Jeśli chodzi o wygląd nowego RC F, zmiany są niewielkie. Przeprojektowane zostały przednie reflektory, zyskujące teraz diody LED oraz zintegrowane światła do jazdy dziennej. Zmodyfikowano kształt dolnej krawędzi grilla, a nowe tylne światła zostały zgrabnie wkomponowane w przeprojektowany zderzak.

Zobacz także: 30-dniowe polisy OC pod lupą UFG

REKLAMA

Lexus RC F Track Edition 2019 Lexus RC F Track Edition 2019

Lexus RC F Track Edition

Emocje w Detroit wzbudziła jednak przede wszystkim prezentacja limitowanej, wyczynowej serii Track Edition. Opiera się ona na seryjnym coupe RC F, ale udoskonalona aerodynamika, zmniejszona masa, tuning zawieszenia i zmodernizowana stylistyka znacząco wpływają na poprawę osiągów i prowadzenia.

Najważniejsze zmiany dotyczą aerodynamiki. Z przodu dodano lotki z włókna węglowego, które zwiększają docisk przedniej części auta. Z tyłu zamontowano duże skrzydło z włókna węglowego, które zastąpiło aktywny spojler standardowego RC F. Dzięki niemu zyskano 26 kg dodatkowego docisku.

RC F Track Edition waży też o niemal 80 kg mniej niż poprzednia generacja RC F. Jednym ze sposobów obniżenia masy auta było zastosowanie hamulców Brembo z tarczami węglowo-ceramicznymi. Tylko z przodu auta udało się zredukować nieresorowaną masę o 25 kg.

Samochód stał się lżejszy także dzięki użyciu włókna węglowego na dachu, masce silnika, przegrodzie między tylnymi siedzeniami i wzmocnieniach zderzaków. Do redukcji masy przyczyniają się też tłumik i rury wydechowe wykonane z tytanu.

Produkcja Lexusa RC F 2020 oraz RC F Track Edition rozpocznie się w marcu 2019 roku. Ceny zostaną opublikowane niedługo przed premierą rynkową.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 199 400 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij