Choć na salonie samochodowym w Detroit większość oczu skierowana była na debiut długo wyczekiwanej Toyoty GR Supry, o której pisaliśmy w poniedziałek, na stoisku Lexusa prezentowany był nie mniej rasowy, choć nie owiany taką legendą jak Supra, Lexus RC F po face liftingu. Szczególnym zainteresowaniem cieszył się jego ekstremalny wariant RC F Track Edition.
Lexus RC F – lżejszy i mocniejszy
Głównym zadaniem stojącym przed inżynierami była redukcja masy. Z tyłu zastosowano wydrążone półosie zamiast pełnych, a z przodu zmniejszony został kolektor dolotowy i kompresor klimatyzacji.
W zawieszeniu pojawiły się elementy z aluminium. W tylnym zawieszeniu użyto sztywniejszych tulei wahaczy, bardziej sztywne są także mocowania drążka kierowniczego oraz mocowania silnika.
Lexus RC F jest napędzany wolnossącym silnikiem V8 o pojemności 5,0 litrów. Jest to jeden z ostatnich silników tego typu w luksusowych modelach coupe. Jego moc wynosi 464 KM, a moment obrotowy 520 Nm przy 4800 obr./min.
Zobacz także: najlepsze używane auta wg rankingu GTU 2018
Komentarze