Nowy Lexus RZ, który uzupełni gamę SUV-ów japońskiej marki, to pierwszy samochód ze stylizowanym L w logo, który od podstaw został zaprojektowany jako auto elektryczne. Wraz z jego premierą na rynku zadebiutują zupełnie nowe technologie, których zadaniem jest poprawa komfortu podróżowania. Jedną z nich jest ogrzewanie promiennikowe.
Ogrzewanie promiennikowe – jak działa?
W odróżnieniu od tradycyjnego układu ogrzewania, który podgrzewa powietrze, system zastosowany w Lexusie RZ wykorzystuje dwa panele w przedniej części kabiny, które przy pomocy promieniowania podczerwonego ogrzewają osoby i obiekty będące w ich zasięgu. Dzięki temu kierowca i pasażer szybciej odczują ciepło, niż ma to miejsce w przypadku konwencjonalnego układu. Co ważne, układ zużywa o około 8 proc. mniej energii, ponieważ dostarcza ciepło tylko do konkretnych miejsc. W ten sposób zmniejszane jest obciążenie układu ogrzewania i klimatyzacji, co z kolei ma korzystny wpływ na zasięg pojazdu.

Ogrzewanie promiennikowe w nowym Lexusie RZ w chłodniejsze dni szybko ogrzewa kierowcę i pasażera przedniego fotela, dając wrażenie podobne do okrycia kocem. Panele zostały zamontowane na wysokości kolan, poniżej kolumny kierownicy oraz deski rozdzielczej. Gdyby kierowca lub pasażer dotknęli panelu, jego temperatura zostanie momentalnie obniżona do 43 stopni Celsjusza.
W Lexusie RZ ogrzewanie promiennikowe jest uzupełnieniem tradycyjnego układu ogrzewania oraz wspomaga pracę podgrzewania foteli i kierownicy. Jest zintegrowane z wielostrefowym systemem Lexus Climate Control, który automatycznie dopasowuje temperaturę w kabinie, a także pracę podgrzewania foteli i kierownicy, by zapewnić wszystkim pasażerom optymalny komfort we wnętrzu. Na koniec dodajmy, że ogrzewanie promiennikowe będzie dostępne opcjonalnie w wersji Prestige oraz w standardzie w wersji w Omotenashi.