Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Lexus UX - najmniejszy model w rodzinie

Nowego Lexusa UX poznaliśmy na salonie samochodowym w Genewie. To pierwszy model japońskiej marki w segmencie niedużych SUV-ów.

Lexus UX Lexus UX

Zaprezentowany na genewskim salonie samochodowym nowy miejski crossover Lexus UX zwraca uwagę dynamiczną i zwartą sylwetką oraz tym, do czego Lexus przyzwyczaił nas w ostatnich latach - ciekawą stylizacją.

UX jest pierwszym modelem Lexusa zbudowanym w oparciu o nową platformę GA-C (Global Architecture – Compact). Charakteryzuje się ona szerokim wykorzystaniem w konstrukcji nadwozia stali o bardzo wysokiej wytrzymałości, zastosowaniem struktur pierścieniowych wokół otworów drzwiowych, a także użyciem wyrafinowanych technologii łączenia elementów – klejenia strukturalnego oraz laserowego spawania metodą LSW (Laser Screw Welding).

Lexus UX Lexus UX

W efekcie uzyskano nadwozie o bardzo dużej sztywności i małej masie. Zmniejszeniu masy sprzyja także wykorzystanie aluminium w konstrukcji drzwi, przednich błotników i pokrywy silnika oraz wykonanie pokrywy bagażnika z kompozytów.

Napęd podstawowej wersji UX 250h stanowi hybrydowa jednostka spalinowo-elektryczna czwartej generacji z nowym, dwulitrowym silnikiem benzynowym o rekordowej sprawności cieplnej 41 proc., współpracującym z silnikiem elektrycznym poprzez przekładnię e-CVT.

Lexus UX Lexus UX

Łączna moc tego układu, wynosząca 178 KM, przekazywana jest na przednie koła za pośrednictwem nowej przekładni napędowej o obniżonym tarciu.

Wariant z napędem na cztery koła wykorzystuje system E-Four z dodatkowym silnikiem elektrycznym na tylnej osi, który uruchamiany jest przez komputer po wykryciu uślizgu przednich kół.

Lexus UX Lexus UX

Wersję z napędem konwencjonalnym UX 200 napędza nowy silnik benzynowy 2.0, wyróżniający się wysoką sprawnością cieplną rzędu 40 procent. Silnik współpracuje z bezstopniową skrzynią biegów Direct Shift.

W sportowych wariantach Lexus UX F Sport dokonano tuningu zawieszenia - zastosowanie specjalnych sprężyn i drążków stabilizujących dodatkowo zwiększa stabilność. Dostępny jest także znany z flagowego coupe Lexus LC system adaptacyjnego zawieszenia AVS (Adaptive Variable Suspension, który w trybie Sport S+ zmniejsza siłę tłumienia podczas jazdy po prostej, a na zakrętach usztywnia zawieszenie, minimalizując przechyły nadwozia.

Lexus UX Lexus UX

Wrażenia z jazdy można dodatkowo poprawić dzięki systemowi Active Sound Control, wytwarzającymi efekty dźwiękowe typowe dla samochodów z konwencjonalną automatyczną skrzynią biegów.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 118 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij