Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Lexus UX zadebiutuje w Genewie

Lexus UX to nowy SUV japońskiej marki, który ma zadebiutować za miesiąc na salonie samochodowym w Genewie.

Lexus UX Concept Lexus UX Concept

Jak podaje najważniejszy norweski dziennik biznesowy "Dagens Næringsliv", cytując szefa Lexus Norway, seryjna wersja nowego subkompaktowego crossovera Lexus UX zadebiutuje już wkrótce, na salonie samochodowym w Genewie.

Nowy model pozwoli Lexusowi zdobyć udział w kolejnym segmencie luksusowych SUV-ów. Lexus UX wielkością uplasuje się gdzieś pomiędzy Audi Q3, od którego jest nieco większy, a Mercedesem GLA, do którego brakuje mu paru centymetrów. Spodziewane wymiary to ok. 4400 mm długości, 1800 mm szerokości i 1560 mm wysokości.

Szef norweskiego oddziału Lexusa Knut-Erik Jahnsen mówi, w rozmowie z "Dagens Næringsliv", że nowy Lexus UX w wersji seryjnej zostanie przedstawiony w marcu na salonie samochodowym w Genewie. Jahnsen spodziewa się, że subkompaktowy crossover klasy premium w ciągu dwóch lat znajdzie w Norwegii 1500 do 2000 nabywców, a liczba aut sprzedanych w Europie osiągnie w tym samym czasie 100 tysięcy.

Lexus UX Concept Lexus UX Concept

Lexus UX to seryjna wersja przedstawionego w roku 2016 na salonie samochodowym w Paryżu koncepcyjnego modelu UX (Urban crossover), zaprojektowanego przez europejskie studio ED2, a widocznego na załączonych zdjęciach.

Według japońskiego magazynu Mag-X, Lexus UX powstaje na platformie GA-C. Jest ona odpowiednikiem platformy TNGA, na której oparte są Toyota Prius i Toyota C-HR, można w związku z tym oczekiwać, że UX wykorzysta pewne rozwiązania z crossovera C-HR.

Lexus zarejestrował w europejskim urzędzie patentowym oznaczenia UX 200, UX 250 i UX 250h, z czego można wywnioskować, jakie jednostki napędowe otrzyma nowy crossover. UX 200 będzie zapewne napędzany dwulitrowym, turbodoładowanym, czterocylindrowym silnikiem 8AR-FTS o mocy 238 KM, używanym np. w Lexusie NX 200t.

Lexus UX Concept Lexus UX Concept

Lexus UX 250 zyska prawdopodobnie znany z nowej Toyoty Camry dwuipółlitrowy, czterocylindrowy silnik DFE o sprawności cieplnej 40 proc., a UX 250h – napęd hybrydowy z tym samym silnikiem DFE 2,5, który w tym zastosowaniu osiąga sprawność cieplną 41 proc.

Znając zamiłowanie Norwegów do ekologicznej motoryzacji, można się domyślać, że praktycznie wszystkie sprzedane w tym kraju Lexusy UX będą miały napęd hybrydowy. Już w tej chwili ponad 90 procent samochodów Lexusa kupowanych w Europie Zachodniej to hybrydy.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 118 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij