Lexus częściowo rezygnuje z logo

W nowym Lexusie NX i w kolejnych, nadchodzących modelach, nie zobaczymy już logo producenta na klapie bagażnika, ale nie zniknie ono z nadwozia całkowicie.

Lexus NX 2021 fot. materiały prasowe
Lexus NX 2021
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 199 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Oferta samochodów Lexusa przechodzi właśnie przemianę i choć nie możemy mówić o rewolucji, zmiany te są widoczne gołym okiem i mają nadać modelom japońskiej marki więcej prestiżu. Ale to nie tylko zmiany w stylistyce. Wśród elementów, które wyróżniają nowe samochody spod znaku stylizowanego L, wskazać trzeba również nowy emblemat, który zdobi tylną część nadwozia.

REKLAMA

Zobacz także: Toyota i Lexus w elektrycznej ofensywie - 16 nowych modeli

Lexus częściowo żegna się z dotychczasowym logotypem, zastępując go wyrazistym napisem, złożonym z szeroko rozsuniętych liter, tworzących słowo LEXUS. To dość popularny w tych czasach zabieg, który znamy z wielu innych marek, w tym nawet z samochodów Skody. Jak zapewnia producent, logo Lexusa pozostanie wyróżnikiem marki, a jego miejscem wciąż będzie charakterystyczny grill w kształcie klepsydry.

Lexus NX 2021fot. materiały prasowe
Lexus NX 2021

Zmiany w Lexusie – na początek NX

Przykładem auta, w którym Lexus zastosował już opisywany zabieg stylistyczny, jest Lexus NX w nowej odsłonie. Nowego SUV-a można śmiało nazwać designerskim – bez trudu rozpoznamy w nim linie dotychczasowego NX-a, a jednocześnie odnajdziemy świeżość nowej generacji. Tylna klapa została ozdobiona wspomnianym napisem, który w połączeniu z nowymi, charakterystycznymi światłami przechodzącymi przez całą szerokość nadwozia, tworzy estetyczną całość. Nowy Lexus NX jest jednak dopiero początkiem.

Lexus NX 2021fot. materiały prasowe
Lexus NX 2021

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Nowy rozdział Lexusa

Przedstawiciele Lexusa potwierdzili, że rezygnacja z logotypu na rzecz większego i bardziej wyrazistego napisu dotyczy wszystkich nadchodzących modeli. Planowane zmiany, w rozmowie z brytyjskim magazynem MotorTrend, opisał Brian Bolain, szef marketingu Lexusa. Jego zdaniem szereg zmian, wśród których jedną z ważniejszych jest częściowa rezygnacja z dotychczasowego logo, symbolizuje nowy rozdział w historii marki. Nowy akcent zobaczymy więc nie tylko w koncepcyjnych LF-30 czy LF-Z Electrified, a również w wersjach produkcyjnych, których ostateczne formy poznamy już niebawem.

REKLAMA

REKLAMA

Historia logo Lexusa

Przy okazji wspomnianej częściowej zmiany logo, warto przypomnieć, skąd wzięło się obecne oznaczenie samochodów marki Lexus. Charakterystyczna, wpisana w owal litera L ma rozpoznawalny kształt, a jej projekt został ukończony w 1988, czyli na rok przed uruchomieniem produkcji pierwszego modelu marki – Lexusa LS. Kształt litery widocznej w logotypie japońskiego producenta jest prosty i symbolizuje aerodynamikę. Co ciekawe, twórcy odpowiedzialni za projekt emblematu twierdzą również, że nic nie jest w nim przypadkowe, a tworzące go łuki, załamania i proste są wynikiem matematycznej formuły. Podobno to właśnie dzięki niej logo jest przyjemne dla oka.

Elektryczna przyszłość Lexusa

Nie tylko logotyp zmieni się w nadchodzących modelach Lexusa. Planowane zmiany są zakrojone na szeroką skalę i choć zastąpienie owalnego emblematu napisem jest bez wątpienia widoczne już na pierwszy rzut oka, w nowych modelach czeka nas znacznie więcej nowości. Lexus nie ukrywa, że nadchodzące lata będą stały pod znakiem elektryfikacji. Oprócz bezemisyjnego napędu możemy się również spodziewać nowego systemu multimedialnego z bezprzewodowymi interfejsami Apple CarPlay i Android Auto, a także zdalnymi aktualizacjami.

Zobacz także: elektryczny następca Lexusa LFA - co już wiemy?

 

zobacz galerię

Zobacz także:
REKLAMA