Limuzyna premium za 200 tys. zł - przegląd rynku

Limuzyna klasy premium, mierząca około 5 metrów długości i oferująca ponadprzeciętny luksus to wydatek rzędu około 200 tys. złotych. Poniżej prezentujemy pięć ciekawych propozycji.

Audi A6 fot. materiały prasowe
Audi A6

Audi A6 Limousine

Mocną pozycją na rynku limuzyn klasy premium może poszczycić się Audi A6. W salonach znajdziemy już piątą generację tego modelu, zaprezentowaną w marcu 2018 roku. Niemiecka limuzyna mierzy dokładnie 4,939 m długości. W najtańszej wersji auto jest wyceniane w oficjalnym konfiguratorze na stronie internetowej producenta na okolice 207 tys. zł. Za taką kwotę otrzymujemy wariant 35 TDI S Tronic ze 163-konnym silnikiem wysokoprężnym 2.0 i automatyczną skrzynią biegów. Mocniejsza o ponad 40 KM odmiana 40 TDI S Tronic kosztuje natomiast od blisko 220 tys. zł.

REKLAMA

Podstawowe wyposażenie Audi A6 obejmuje tempomat z regulacją prędkości i limiterem prędkości, system ostrzegający o zjechaniu z pasa ruchu, układ rozpoznawania znaków drogowych i system przeciwzderzeniowy Audi Pre Sense Front. Do tego należy dodać reflektory przednie LED i asystenta świateł drogowych. Dopłaty nie wymagają też 2-strefowa klimatyzacja automatyczna, komputer pokładowy z 7-calowym, kolorowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z nawigacją satelitarną i ekranem o przekątnej 8,8 cala.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

BMW Serii 5 fot. materiały prasowe
BMW Serii 5

BMW serii 5 Limuzyna

Druga z trzech niemieckich limuzyn w zestawieniu to BMW Serii 5. To kolejny sedan klasy premium mierzący niespełna 5 m, a dokładnie 4,963 m. Najtańszym wariantem napędowym tego auta jest wersja 518 d z 2-litrowym silnikiem Diesla o mocy 150 KM. BMW wycenia takie auto na swojej stronie internetowej na blisko 198 tys. zł. Za wersję benzynową z 4-cylindrową, turbodoładowaną jednostką 2.0 o mocy 184 KM trzeba natomiast zapłacić od niemal 211 tys. zł.

BMW Serii 5 w najtańszej wersji dysponuje 8-biegowym automatem, reflektorami LED, czujnikami parkowania z przodu i z tyłu oraz systemem Active Guard, który ostrzega przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i jest wyposażony w asystenta uwagi. We wnętrzu znajdziemy klimatyzację automatyczną, cyfrowe zegary o przekątnej 5,7 cala i system multimedialny z 10,25–calowym wyświetlaczem oraz nawigacją satelitarną.

REKLAMA

Lexus ES fot. materiały prasowe
Lexus ES

Lexus ES

ES to zaprawiony gracz na rynku dużych sedanów premium – auto jest produkowane od 1989 roku. W Europie ten model jest obecny jednak od niedawna, bo od 2018 roku. W salonach Lexusa znajdziemy zupełnie nową, już 7. generację auta, która mierzy dokładnie 4,975 m. Japońska limuzyna już w standardzie dysponuje wieloma układami bezpieczeństwa czynnego. Bez dopłaty otrzymujemy system przeciwzderzeniowy z wykrywaniem pieszych w dzień i w nocy oraz rowerzystów w dzień, aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, asystenta utrzymania pasa ruchu, system monitorowania martwego pola czy czujniki parkowania z funkcją automatycznego zatrzymania.

Do tego trzeba dodać kamerę cofania, 2-strefową klimatyzację, elektryczny szyberdach, podgrzewane przednie fotele czy multimedia z Android Auto i Apple CarPlay. Standardem w Lexusie ES jest również pełny napęd hybrydowy o oznaczeniu 300h. Układ bazuje na 2,5-litrowym wolnossącym motorze benzynowym, który wraz z 120-konnym silnikiem elektrycznym wytwarza łącznie 218 KM. Takie połączenie przekłada się na wysoką oszczędność – zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 4,7 l na 100 km. Z racji obecności napędu hybrydowego Lexus ES w wersji podstawowej dysponuje też automatyczną skrzynią biegów. Standardowa cena Lexusa ES wynosi obecnie od blisko 225 tys. zł. ​

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes Klasy E fot. materiały prasowe
Mercedes Klasy E

Mercedes Klasy E Limuzyna

Klasa E to auto świetnie znane Europejczykom. W najnowszej generacji niemiecki sedan mierzy 4,935 m, jest więc minimalnie krótszy od konkurenta ze znaczkiem Lexusa. Podstawowym silnikiem w ofercie tego modelu jest 4-cylindrowa, 160-konna jednostka Diesla połączona z 9-biegowym automatem. Klasę E – oznaczoną jako E 200 d – z takim motorem wg regularnego cennika można mieć od niespełna 195 tys. zł.

W okolicach kwoty 200 tys. zł znajduje się również wersja benzynowa mild hybrid E 200 z jednostką benzynową o mocy 197 KM i 14-konnym dodatkowym silnikiem elektrycznym. Takie auto jest wyceniane na blisko 215 tys. zł.

W standardowym wyposażeniu Mercedesa Klasy E również znajdziemy systemy czynnie wspomagające kierowcę. Warto wymienić aktywnego asystenta układu hamulcowego, system Pre-Safe, który w krytycznej sytuacji przygotowuje kierowcę i pasażerów do wypadku, asystenta rozpoznawania znaków czy automatyczne światła drogowe.

Dopłaty nie wymagają też klimatyzacja automatyczna, system multimedialny MBUX, nawigacja na dysku twardym, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów, kamera cofania i moduł komunikacyjny dla usług Mercedes Me. Wyposażenie auta w systemy Android Auto i Apple CarPlay – zgodnie z konfiguratorem Mercedesa – w przypadku modelu E 200 d wymaga dokupienia dodatkowego pakietu za 2 258 zł. ​

REKLAMA

Volvo S90 fot. materiały prasowe
Volvo S90

Volvo S90

Na koniec propozycja ze Szwecji. Liczące nieco ponad 4,96 m S90 to flagowy sedan Volvo. Tak jak konkurenci opracowani przez Lexusa i Audi – a w odróżnieniu od Mercedesa Klasy E i BMW serii 5 – w najtańszej wersji auto jest przednionapędowe. Bazową odmianą napędową jest benzynowy układ miękkiej hybrydy z silnikiem spalinowym o mocy 197 KM, 14-konną jednostką elektryczną i 8-biegowym automatem. Za V90 w takiej wersji trzeba zapłacić według standardowego konfiguratora minimum 206 tys. zł.

Volvo V90 w standardzie otrzymuje system wspomagający unikanie kolizji, tempomat adaptacyjny, asystenta pasa ruchu czy układ informowania o znakach drogowych. Ciekawostką jest obecność systemu komunikacji pomiędzy pojazdami, który ostrzega o śliskiej drodze i włączeniu świateł awaryjnych.

Oprócz tego w szwedzkiej limuzynie otrzymujemy 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz kierowcy, 2-strefową klimatyzację automatyczną, statyczne reflektory przednie LED, czujniki parkowania z tyłu, a także elektrycznie składane zagłówki tylnych foteli i elektrycznie otwieraną klapę bagażnika. W przypadku najtańszego V90 Android Auto i Apple Carplay oraz nawigacja satelitarna są dostępne w ramach pakietu Navigation Tech za 5 500 zł.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA