Pikes Peak International Hill Climb to najsłynniejszy samochodowy wyścig górski, który odbywa się w Kolorado w USA od 1916 roku. Zawody nazywane są "Wyścigiem do chmur". Na odcinku 20 kilometrów jest aż 156 zakrętów. Meta usytuowana jest na wysokości 4 300 m n.p.m., a różnica wzniesień to 1500 m. Impreza co roku przyciąga silną obsadę samochodową oraz motocyklową i gromadzi tłumy kibiców. W tym roku do startu szykuje się ponad 150 zawodników. Warto również zaznaczyć, że tegoroczny Pikes Peak to już 91 edycja legendarnej "wspinaczki".
W stawce samochodowej ścigał się będzie m.in. Sebastien Loeb, przez lata kierowca numer 1 w zespole Citroena. Dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata wystartuje Peugeotem 208 T16 Pikes Peak w klasie Unlimited. Jak podaje Peugeot Sport, hamownia firmy Revolutions Performance w Colorado Springs ustaliła maksymalną moc auta na 817 KM.
Loeb poważne przygotowania do zapamiętania 20-kilometrowej trasy zawodów, w których poradzić sobie musi bez wsparcia z prawego fotela, rozpoczął na niespełna miesiąc przed startem kultowego wyścigu. W opisie Pikes Peak wspierał go oczywiście jego wieloletni pilot Daniel Elena.
Opony są kluczowe
W zawodach, w których nawierzchnia, temperatura i poziom wilgotności powietrza są zmienne, kluczową sprawą dla wyniku staje się dobór opon. Rajdową gwiazdę wspiera marka Michelin. A przygotowany zestaw ogumienia łączy zaawansowane technologie wykorzystywane w oponach dla różnych klas sportów motorowych - wyścigów długodystansowych, serii Super GT i rajdów WRC.
Peugeot 208 T16 Pikes Peak Loeba wyposażony jest w opony Michelin 31/71-18, czyli rozmiar, który ma być wykorzystywany w sezonie 2014 przez samochody LMP1 (Le Mans Prototype) w wyścigach długodystansowych.
Już wiadomo, że mistrz poradził sobie świetnie podczas treningów i kwalifikacji. Zarówno we wtorek, środę jak i w czwartek uzyskiwał najlepsze czasy w stawce.
Zobacz budowę Peugeota 208 T16 Pikes Peak:
Tekst: Iwona Petryla
Zdjęcia: Michelin/Facebook
amis