Lotus nie przestaje podkręcać Evory, prezentując kolejną odsłonę tego, produkowanego od 2009 roku, modelu. Tym razem chodzi o wersję GT430, która jest najmocniejszym dopuszczonym do ruchu Lotusem w historii.
Ale GT430 jest nie tylko mocny, bo poza tym wygląda po prostu rewelacyjnie i nic nie wskazuje na to, że model jest już od ośmiu lat na rynku. O obniżenie masy zadbano, montując szereg elementów wykonanych z lekkiego włókna węglowego.
Wśród nich wymienić trzeba przedni i tylny zderzak, spoiler pod zderzakiem, panel dachowy oraz pokaźnej wielkości tylne skrzydło. Ponadto superlekka jest tylna klapa z karbonowymi żaluzjami.
Co więcej, poza redukcją masy, cały ten karbonowy zestaw przyczynia się do zwiększenia docisku aerodynamicznego. Przy maksymalnej prędkości, która sięga 305 km/h, zawieszenie dźwiga 250 kg dodatkowej "wirtualnej" masy. A jeśli o masie mowa, to Evora GT430 waży zaledwie 1258 kg. A to o 26 kg mniej niż w przypadku bardzo już lekkiej Evory Sport 410.