[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Lotus Exige Sport 410

Lotus Exige jest obecny na rynku od 18 lat i najwyraźniej nie przeszkadza to producentowi w kontynuowaniu historii modelu. Światło dzienne ujrzała właśnie nowa wersja - Lotus Exige Sport 410.

Lotus Exige Sport 410 Lotus Exige Sport 410

Lotus Exige Sport 410 znajduje się w gamie producenta powyżej modelu Exige Sport 350, natomiast wiele elementów zapożyczonych jest z rasowego Exige Cup 430. Chodzi między innymi o silnik, zawieszenie, sprzęgło czy pakiet aerodynamiczny.

Do napędu Lotusa Exige Sport 410 służy znany z Cup 430 silnik V6 o pojemności 3,5 litra. Maszyneria generuje moc 410 koni mechanicznych i 420 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego.

Napęd przekazywany jest za pośrednictwem krótko zestopniowanej, manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach - spójrzcie na zdjęcie kabiny, jak wygląda drążek zmiany biegów. Odsłonięty mechanizm sprawia fenomenalne wrażenie surowości samochodu wyścigowego.

REKLAMA

Lotus Exige Sport 410 Lotus Exige Sport 410

Jakie osiągi ma Lotus Exige Sport 410? Producent podaje, że na sprint od 0-60 mph, czyli 0-96 km/h potrzebuje zaledwie 3,3 sekundy. Z kolei maksymalna prędkość dorównuje tej z Exige Cup 430 i sięga 180 mil na godzinę, czyli 290 km/h.

Jak wspomniałem wcześniej, elementy zawieszenia pochodzą z modelu Cup 430. Są to między innymi regulowane amortyzatory Nitron, dostrojone na potrzeby jazdy po drogach publicznych i wymagań poprawionej aerodynamiki samochodu, a także stabilizatory Eibach.

Lotus Exige Sport 410 Lotus Exige Sport 410

O przyczepność do nawierzchni dbają opony Michelin Pilot Sport Cup 2, naciągnięte na ultralekkie, kute felgi, dostępne w kolorze czarnym lub srebrnym. Z kolei nad skutecznym zatrzymaniem auta czuwają czterotłoczkowe zaciski AP Racing i tarcze J-hook.

Dla ograniczenia masy samochodu Lotus zastotował tytanowy układ wydechowy, dzięki któremu zaoszczędzono 10 kilogramów. Masa własna modelu Lotus Exige Sport 410 sięga 1054 kilogramów. Co ciekawe, docisk aerodynamiczny, generowany przez samochód, to nawet 150 kilogramów.

Lotus Exige Sport 410 Lotus Exige Sport 410

Choć Exige Sport 410 jest samochodem z homologacją drogową, znaleźć można w nim wiele typowo wyścigowych elementów, jak gaśnica, przycisk odcięcia zapłonu czy kierownica bez poduszki powietrznej. Dokupić można też klatkę bezpieczeństwa spełniającą normy FIA.

Cena Lotusa Exige Sport 410 na rynku niemieckim zaczyna się od 111,8 tys. euro, czyli około 480 tys. złotych.

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij