REKLAMA

Lucid Air – potężny rywal Tesli

Lucid Air ma wszystko, by powalczyć z Teslą i odebrać jej sporo klientów. Nad jego projektem pracował nawet jeden z twórców Tesli Model S. Ale czy to wystarczy?

Lucid Air Materiały prasowe
Lucid Air

Około cztery lata temu świat ujrzał prototyp nowego elektrycznego samochodu z rodzaju tych luksusowych. Teraz wiemy już niemal wszystko o wersji produkcyjnej, która została pokazana jako najmocniejszy rywal dla Tesli. I nie mówimy tu tylko o mocy silnika, która swoją drogą jest imponująca. Lucid Air ma o wiele więcej asów w rękawie.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Jak wspomnieliśmy, za projektem i konstrukcją Lucid Air stoi twórca Tesli Model S Peter Rawlinson, który po odejściu z Tesli założył firmę Lucid Motors. Jego startup ma mocne finansowe wsparcie choćby w postaci rządowego funduszu Arabii Saudyjskiej.

Lucid AirMateriały prasowe
Lucid Air

Choć Lucid Air siłą rzeczy nazywany jest rywalem Tesli Model S, to jego twórcy uważają, że jest od niej pod każdym względem lepszy, bardziej dopracowany i nowocześniejszy. Padło nawet określenie, że to „Mercedes Klasy S wśród samochodów elektrycznych”.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Porównując oba auta – Teslę Model S i Lucid Air – widzimy podobną cenę bazowego modelu, luksusowy charakter obu aut i spore zasięgi, choć na korzyść Lucid Air zaznaczyć trzeba nieco większy deklarowany zasięg i wyższą moc maksymalną.

Lucid Air – napęd

Lucid Air ma być dostępny w czterech odmianach napędowych, nazwanych:

  • Air (od 80 tys. dolarów),
  • Air Touring (od 95 tys. dolarów),
  • Air Grand Touring (od 139 tys. dolarów),
  • Dream Edition (od 169 tys. dolarów).

Zacznijmy zatem od tej topowej, która dysponuje parą silników elektrycznych o łącznej mocy 1080 KM, zasilanych akumulatorem gromadzącym 113 kWh energii. Jak wynika z danych dla wersji Dream Edition, model Lucid Air przyspiesza od 0 do 96 km/h w 2,5 sekundy, jedną czwartą mili „robi” w 9,9 sekundy, osiągając 231,7 km/h, a maksymalna prędkość ograniczona jest do 270 km/h. Zasięg w tej wersji określony jest na 748 km dla modelu z 21-calowymi kołami lub w wersji z mniejszymi kołami o średnicy 19 cali nawet 809 km.

REKLAMA

Pozostałe warianty mają nieco mniej mocy i mniejszą pojemność akumulatorów. Na przykład Lucid Air Grand Touring wyciska z dwóch silników moc 800 KM, do 96 km/h przyspiesza w 3 sekundy, a jedna czwarta mili osiągana jest po 10,8 sekundy przy prędkości 214 km/h. Zasięg to równie pokaźne 832 km.

Schodzimy dalej w dół oferty i mamy model Lucid Air Touring, który przy mocy 620 KM osiąga 96 km/h w 3,2 sekundy, a jedna czwarta mili osiagana jest po 11,4 sekundy przy prędkości 198 km/h. Zasięg określony przez producenta to 653 km z 19-calowymi kołami.

Jest jeszcze model bazowy, ale póki co nie znamy ani jego mocy, ani osiągów, ani też pojemności akumulatora i zasięgu.

Lucid AirMateriały prasowe
Lucid Air

Producent podaje, że Lucid Air może być ładowana szybką ładowarką prądu stałego, uzyskując 32 km zasięgu na każdą minutę ładowania. To przekładać się ma na 482 km zasięgu w 20 minut.

Lucid Air można już zamawiać na rynkach USA, Kanady, wybranych krajów Europy i Bliskiego Wschodu, a rezerwacja wiąże się z wpłatą 1000 dolarów zwrotnej kaucji lub w przypadku limitowanej wersji Dream Edition nawet 7500 dolarów. Pierwsze dostawy na rynku amerykańskim to wiosna 2021 roku.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA