Manhart MH2 500, czyli mocniejsze BMW M2 Competition

Manhart to niemiecki tuner, który słynie z efektownych przeróbek sportowych aut. Takich jak to BMW M2 Competition, które po kuracji wzmacniającej ma moc przekraczającą 500 KM.

Manhart MH2 500, czyli BMW M2 Competition fot. materiały prasowe
Manhart MH2 500, czyli BMW M2 Competition
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 109 000 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

BMW M2 Competition to nie byle jakie auto. Sportowe, rasowe coupe napędzane jest 410-konnym, 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 3 litrów, które pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,3 sekundy. Zwykle jest jednak tak, że ile by tych koni pod maską nie było, znajdzie się ktoś, komu wciąż jest mało.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Tak jest w przypadku Manharta i dzieła o nazwie MH2 500. Dwójka oznacza oczywiście Serię 2, zaś 500 odnosi się do mocy maksymalnej. Tak naprawdę tych koni jest o 18 więcej, ale okrągła „pięćsetka” wygląda lepiej. Powstanie zaledwie 10 egzemplarzy MH2 500, a każdy z nich napędzany jest podrasowanym silnikiem, który zamiast 410 KM ma ich aż 518, zaś moment obrotowy wzrósł z 550 Nm do imponujących 700 Nm.

Na tę chwilę nie znamy oficjalnych osiągów, bo tuner nie chce się najwyraźniej chwalić, ale z pewnością udało się uciąć kilka dziesiątych sekundy i zbliżyć w okolice 4 sekund do „setki”, a może nawet nieco poniżej. Ciekawostką jest, że MH2 500 przypuszczalnie okaże się szybszy od nowego M4 Competition, które z mocą 510 KM i momentem obrotowym 650 Nm jest jednak sporo cięższe.

Manhart MH2 500, czyli BMW M2 Competitionfot. materiały prasowe
Manhart MH2 500, czyli BMW M2 Competition

Ale przeróbki silnika to nie wszystko. Wystarczy spojrzeć na nadwozie i efektowny bodykit, składający się z dodatkowych listew spoilerów, zmienionego dyfuzora czy karbonowego spoilera na klapie bagażnika. Nie mniej imponujące są felgi o średnicy 20 cali i nałożone na nie opony – 245/30 z przodu i szersze, 285/25 z tyłu. W przypadku MH2 500 tuner zrezygnował też z dość typowych dla swoich przeróbek złotych akcentów, zamieniając je tym razem na srebrne. Wygląda to naszym zdaniem lepiej.

Manhart MH2 500, czyli BMW M2 Competitionfot. materiały prasowe
Manhart MH2 500, czyli BMW M2 Competition

W kabinie najistotniejszą nowością jest zastąpienie jednej z kratek nawiewu dodatkowym wyświetlaczem, wskazującym odczyty istotnych parametrów napędu, jak temperatura oleju, cieczy chłodzącej czy wydechu, napięcie akumulatora, a także dane dotyczące przyspieszeń i przeciążeń i wiele innych.

Ceny pakietu nie znamy, ale zapewne wszystkie 10 sztuk ma już swoich właścicieli. Tak czy inaczej, tradycyjnie zapraszamy do galerii zdjęć MH2 500. Dajcie znać w komentarzach, czy taka wersja M2 Competition przypadła wam do gustu.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA