REKLAMA

Maserati Ghibli Hybrid – szybka hybryda

Maserati Ghibli Hybrid to najnowsza propozycja włoskiej marki. Oferuje mniejszą niż w przypadku diesla masę, przy sportowych osiągach i oszczędności paliwa.

Maserati Ghibli Hybrid Maserati Ghibli Hybrid

Maserati wprowadziło do oferty modelu Ghibli nowy hybrydowy napęd. Towarzyszą temu subtelne zmiany, które można nazwać lekkim face liftingiem. Zacznijmy jednak od napędu.

Maserati Ghibli Hybrid – silnik i napęd

Ghibli Hybrid jest tak zwaną miękką hybrydą, w przypadku której mówimy o wspomaganiu silnika spalinowego niewielkim silnikiem elektrycznym, pełniącym funkcję rozrusznika i alternatora, a zasilający go prąd pochodzi z odzysku energii hamowania.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Napęd dysponuje mocą 330 KM i maksymalnym momentem obrotowym o wartości 450 Nm. Oprócz elektrycznego wspomagania Ghibli Hybrid korzysta z systemu e-Booster, który jest czymś w rodzaju elektrycznie napędzanej turbiny, niwelującej turbodziurę przy niskich obrotach – jest to odczuwalne podczas dynamicznego ruszania z miejsca.

Wszystkie te wspomagacze oraz spora moc i moment obrotowy skutkują tym, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje Ghibli Hybrid zaledwie 5,7 sekundy, a maksymalna prędkość to 255 km/h. Co istotne, mimo zastosowania dodatkowego osprzętu, w tym 48-woltowej instalacji elektrycznej i akumulatora, masa samochodu jest aż o 80 kg niższa niż w wersji z silnikiem Diesla.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Inżynierowie zadbali też o to, żeby zachować optymalny rozkład mas. W tym celu dodatkowy akumulator trafił na tył, równoważąc elementy montowane bliżej przedniej osi. Ma to oczywiście wpływ na poprawę prowadzenia. Co więcej, pomimo tego, że Ghibli jest hybrydą, pasażerowie mają cieszyć się rasowym brzmieniem wydechu, który został przeprojektowany i wyposażony w dodatkowe rezonatory.

REKLAMA

REKLAMA

Maserati Ghibli Hybrid – stylistyka

Przy okazji wprowadzenia nowego napędu Maserati przeprowadziło lekki face lifting Ghibli. Nadwozie zyskało elementy w niebieskim kolorze, będącym dla marki symbolem nowej ery i oznaczeniem dla modeli z technologią hybrydową.

To właśnie w tym kolorze będzie podkreślonych wiele detali, jak m.in. trzy kultowe boczne wloty powietrza, zaciski hamulcowe Brembo oraz charakterystyczny piorun znajdujący się w logo trójzębu, który mieści się na tylnych bokach Maserati. Ciemnoniebieski kolor pojawi się również we wnętrzu nowego Maserati, w szczególności w postaci przeszyć tapicerki oraz wyhaftowanego logo trójzębu na fotelach.

Nowe Ghibli Hybrid otrzymało poza tym nowy, przedni grill, który został zaprojektowany tak, by przypominać... kamerton - urządzenie muzyczne, które emituje dźwięk o wyjątkowej czystości dźwięku. Oprócz tego ma też przypominać symbol trójzębu.

Ghibli Hybrid ma też nowy wygląd tyłu, gdzie znalazły się nowr światła w kształcie bumerangu, inspirowane modelem 3200 GT oraz samochodem koncepcyjnym Alfieri.

Maserati Ghibli Hybrid jest pierwszą jaskółką elektryfikacji napędów pozostałych modeli włoskiej marki. W gamie Maserati pojawią się też niebawem pierwsze w pełni elektryczne modele – będą to nowe GranTurismo i GranCabrio, planowane na rok 2021.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA