Odmiana S napędzana jest przez 4,7-litrowy silnik V8, który produkuje 440 koni mechanicznych (przy 7000 obr/min) i może dostarczyć nawet 490 Nm (przy 4750 obr/min). W połączeniu ze znakomitą skrzynią automatyczną o sześciu przełożeniach firmy ZF, Gran Turismo oferuje komfort i wygodę rasowego "połykacza kilometrów", a także osiągi godne Maserati. Podobnie jak w modelu Quattroporte Sport GT S wyeliminowano kick-down w trybie manualnym.
Zawieszenie wyposażone jest w specjalne amortyzatory, które "czytają" nawierzchnię i dostosowują do niej swoje właściwości - Maserati twierdzi, że komfort jazdy w Gran Turismo jeszcze nigdy nie był tak wysoki.
Wersja Gran Turismo S Automatic ma pewne smaczki stylistyczne, które pomagają odróżnić ją od pozostałych odmian. Nowe są 20-calowe felgi aluminiowe, również kształt progów bocznych poniżej drzwi jest nieco inny.
W środku pasażerowie mają możliwość korzystania z Maserati Multi Media System, który składa się m.in. z łącza bluetooth i wejścia na iPoda (to drugie opcjonalnie). Samochód zadebiutuje w Genewie.
Źródło: Maserati, automotoportal
Komentarze
auto motor i sport, 2009-02-24 11:52:22
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?