REKLAMA

Maserati Levante Esteso – w oczekiwaniu na SUV-a Ferrari

Maserati Levante Esteso V2 to tuningowa propozycja firmy Novitec dla tych, którzy nie mogą się już doczekać pierwszego SUV-a od Ferrari.

Novitec Maserati Levante Esteso Materiały prasowe
Novitec Maserati Levante Esteso

Novitec to niemiecki tuner, który specjalizuje się w przerabianiu samochodów Ferrari (tym zajmuje się Novitec Rosso), ale nie pogardzą także Lamborghini (Novitec Torado) czy Maserati (Novitec Tridente). I właśnie teraz światło dzienne ujrzał mocno przerobiony SUV Maserati Levante, w swojej topowej wersji Trofeo.

Maserati Levante Esteso – silnik i napęd

Maserati Levante Trofeo, o którym wspomnieliśmy, to flagowa wersja włoskiego SUV-a, która daje przedsmak tego, co zaoferuje nam już niebawem Ferrari, kiedy wypuszczą swojego pierwszego w historii SUV-a o nazwie Purosangue. Czy raczej FUV-a, bo tak Ferrari życzy sobie określać nowy model. FUV – od Ferrari Utility Vehicle, dla odróżnienia od „plebejskich” SUV-ów, czyli Sport Utility Vehicles.

Odłóżmy jednak małe złośliwości na bok, bo oto Bawarczycy od Noviteca wzięli na warsztat SUV-a, będącego w jednej włoskiej rodzinie z Ferrari, napędzanego zresztą silnikiem pochodzącym z magazynów marki z Maranello. Chodzi o Maserati Levante w topowej wersji Trofeo – choć pakiet tuningowy obejmuje też słabsze odmiany.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Przypomnijmy, że Maserati Levante Trofeo napędzany jest 3,8-litrowym silnikiem V8 twin turbo, który generuje moc 590 KM i pokaźny moment obrotowy o maksymalnej wartości 730 Nm. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 4,1 sekundy i ociera się o maksymalną granicę 300 km/h.

REKLAMA

REKLAMA

Novitec Maserati Levante Esteso Materiały prasowe
Novitec Maserati Levante Esteso

Novitec jednak dodał od siebie trzy grosze, czy może raczej eurocenty, a także całe stado mechanicznych rumaków. Dzięki modyfikacjom jednostki Ferrari, przerobione Maserati Levante Trofeo, w wersji Esteso, osiąga moc 624 KM i maksymalny moment obrotowy 820 Nm.

Przeróbki pozwoliły na poprawienie czasu sprintu do „setki” i skrócenie go do 3,8 sekundy, a maksymalna prędkość sięga 309 km/h.

Chcesz być na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami? Dołącz do naszej grupy na facebooku

Maserati Levante Esteso – wzmocnienie dla V6

Jak wspomnieliśmy, Novitec ma propozycję również dla słabszych odmian Levante. I tak, dla wersji z benzynowym silnikiem V6 o pojemności 3 litrów pakiet zwiększa moc silnika z 430 KM do 494 KM, a moment obrotowy z 580 Nm do 660 Nm. Diesel V6 z kolei, z pojemności 3 litrów wyciska o 47 KM i 80 Nm więcej, niż dotychczas.

REKLAMA

Novitec Maserati Levante Esteso Materiały prasowe
Novitec Maserati Levante Esteso

Maserati Levante Esteso – nadwozie i wnętrze

Z zewnątrz Maserati Levante Esteso prezentuje się bardzo agresywnie, a sam pakiet stylistyczny balansuje na cienkiej granicy między gustownym, a „wiejskim” tuningiem. Bardzo rasowo i zadziornie wygląda przód samochodu, z nowym poszerzonym zderzakiem, dodatkowymi wlotami powietrza i czarnym „garbem” na masce.

Z boku uwagę zwracają mocno poszerzone nadkola, które przy tylnej osi mają dodatkowe otwory. Warto zauważyć też unikalny wzór felg, które mają średnicę 22 cali i noszą opony 295/30 z przodu i 335/25 z tyłu.

Zobacz także:

Widok Levante Esteso od tyłu jest natomiast zdominowany przez wąską, ale jednak bardzo rzucającą się w oczy listwę spoilera biegnącą przez całą szerokość samochodu, pod tylną szybą. Tego elementu nie ma w Levante Trofeo i tutaj wygląda jakoś tak niespecjalnie, szczególnie na obu końcach, nad kloszami lamp. Nie mamy za to zastrzeżeń do rozbudowanego zderzaka, gdzie królują dwie podwójne końcówki wydechu i potężne boczne otwory wentylacyjne.

Jeśli chodzi o widok wnętrza, to jest w zasadzie identyczne z tym z fabrycznego Levante GTS – utrzymane w czerwieni i czerni, które świetnie współgrają z biało-czarnym nadwoziem.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA