[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Maserati Levante GTS – pierwsze zdjęcia

Kilka miesięcy temu mogliśmy podziwiać topową odmianę Maserati Levante Trofeo z 590-konnym silnikiem V8. Teraz producent ujawnia szczegóły dotyczące pośredniego wariantu – Levante GTS. Co już wiemy?

Maserati Levante GTS Maserati Levante GTS

W przypadku Maserati Levante Trofeo pod maską pracuje silnik V8 o pojemności 3,8 litra, podkręcony przy udziale inżynierów Ferrari do 590 KM i 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala to na rozpędzenie maszyny od 0 do 100 km/h w zawrotnym tempie 3,9 sekundy i rozwinięcie maksymalnej prędkości 300 km/h.

Teraz światło dzienne ujrzała nieco tylko słabsza wersja, oznaczona literami GTS, które zdradzają ponadprzeciętne możliwości napędu. I rzeczywiście, napędzany tym samym silnikiem co Trofeo, GTS ma zaledwie o 40 koni mechanicznych mniejszą moc, co nie przeszkadza mu wcale w „zwijaniu asfaltu”.

REKLAMA

REKLAMA

Maserati Levante GTS Maserati Levante GTS

Debiutujący przy okazji Festiwalu Szybkości w Goodwood Maserati Levante GTS ma pod maską 3,8-litrowe V8 z Maserati Quattroporte GTS, które tutaj ma 550 koni mechanicznych mocy i moment obrotowy na poziomie 730 Nm, czyli tyle co w Trofeo.

I rzeczywiście, ubytek mocy, w porównaniu do topowego Trofeo, nie jest boleśnie odczuwalny, bo na sprint od zera do „setki” Levante GTS potrzebuje raptem o trzy dziesiąte sekundy więcej – trwa od 4,2 sekundy. Maksymalna prędkość jest przy tym o 8 km/h niższa i Levante GTS nie „dobija” do 300 km/h. Wskazówka prędkościomierza zatrzyma się przy 292 km/h.

REKLAMA

Maserati Levante GTS Maserati Levante GTS

W standardowym wyposażeniu samochodu znajduje się w pełni skórzana tapicerka, a za dopłatą może to być wysokiej jakości, naturalna skóra Pieno Fiore. Na pokładzie montowany jest też system audio Harman Kardon z 14 głośnikami.

REKLAMA

REKLAMA

Maserati Levante GTS Maserati Levante GTS

Z innych nowości warto wspomnieć, że Maserati przeniosło do całej gamy Levante dźwignię zmiany biegów z wersji Trofeo. Przesunięcie dźwigni w lewo uruchamia możliwość sekwencyjnej, ręcznej zmiany biegów, a przycisk P uruchamia tryb parkingowy.

Cenę modelu Maserati Levante GTS poznamy niebawem, ale z pewnością tanio nie będzie.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij