Maserati Levante Hybrid i Ghibli Hybrid – sport, luksus i niskie spalanie

Maserati Ghibli Hybrid rozpoczęło etap elektryfikacji włoskiej marki. Po nim nadszedł luksusowy SUV Levante Hybrid. Oba modele oferują typowe dla Maserati osiągi i unikalne brzmienie silnika, a przy tym są niesamowicie oszczędne.

Maserati Levante Hybrid fot. materiały prasowe
Maserati Levante Hybrid

Marka Maserati w swojej przeszło 100-letniej historii zawsze oferowała wyjątkowy, typowo włoski charakter, nie zapominając o korzeniach, tkwiących głęboko w motorsporcie. Stąd doskonałe prowadzenie, łączące najwyższy komfort ze sportowym zacięciem i możliwościami. Typowy dla samochodów Maserati jest również dźwięk, jaki wydobywa się z okolic wydechu, będący ucztą dla uszu każdego miłośnika czterech kółek.

Ale Maserati to od lat również synonim najnowszych technologii. Wykorzystując bliskie powiązania z Formułą 1, najwyższą ligą w sportach motorowych, marka oferuje modele z serii Trofeo, napędzane 580-konnym silnikiem V8 od Ferrari. Teraz, w dobie elektryfikacji napędów, inżynierowie Maserati skorzystali z ogromnej wiedzy i doświadczenia, opracowując napęd hybrydowy na miarę legendy tej luksusowej włoskiej marki.

Maserati Ghibli HybridMateriały prasowe
Maserati Ghibli Hybrid

Rasowo brzmiące i szybkie hybrydy

Pierwszym zwiastunem nowej ery było luksusowe Maserati Ghibli Hybrid, a za nim na scenę wkroczył wyjątkowy SUV Maserati Levante Hybrid. Oba modele oferują osiągi przewyższające te z dotychczas oferowanej, oszczędnej wersji z silnikiem Diesla, a niepodważalną korzyścią zastąpienia wysokoprężnej jednostki układem tzw. miękkiej hybrydy, jest obniżenie masy samochodu i lepszy jej rozkład pomiędzy obie osie. Poprawia to znacznie prowadzenie pojazdu oraz odczucia, jakie stają się udziałem kierowcy, wykorzystujące pełnię możliwości tak skonstruowanego, mocnego i rasowo brzmiącego napędu. Bo trzeba dodać, że wersje Hybrid w niczym nie ustępują tradycyjnym odmianom, jeśli chodzi o doznania akustyczne.

Maserati Levante Hybrid – napęd 4x4, pneumatyczne zawieszenie, atrakcyjna cena

Maserati Levante Hybridfot. materiały prasowe
Maserati Levante Hybrid

Levante Hybrid jest tak zwaną miękką hybrydą, która wykorzystuje mocny silnik spalinowy, współpracujący z niewielkim motorem elektrycznym, pełniącym funkcję rozrusznika i alternatora. Prąd zasilający elektryczny silnik odzyskiwany jest podczas hamowania i gromadzony w akumulatorze. Dodatkową korzyścią z zastosowania instalacji o napięciu 48 V jest system e-Booster, będący czymś w rodzaju elektrycznie napędzanej turbiny, niwelującej zjawisko turbodziury przy niskich obrotach silnika. Jest to szczególnie przydatne i odczuwalne podczas dynamicznego ruszania z miejsca, bowiem przy 1750 obr./min do dyspozycji kierowcy jest aż 90 proc. maksymalnego momentu obrotowego.

Pełna wartość, generowana przez układ napędowy, sięga aż 450 Nm, co wraz z mocą maksymalną, wynoszącą 330 KM przy 5750 obr./min, pozwala dosłownie katapultować samochód do przodu w zawrotnym tempie. Napędzane na wszystkie cztery koła Maserati Levante Hybrid na sprint do setki potrzebuje zaledwie 6 sekund, a maksymalna prędkość to 240 km/h, co jest wynikiem godnym rasowej, sportowej maszyny. Zachowuje przy tym wszystkie zalety wersji z tradycyjnym napędem, jak choćby pneumatyczne zawieszenie czy wspomniany wysokiej klasy napęd na cztery koła. Co istotne, mimo zastosowania dodatkowego osprzętu, jak dodatkowy niewielki silnik elektryczny czy akumulator gromadzący energię, masa samochodu jest niższa niż w wersji z silnikiem Diesla, oferując spalanie o 3 proc. niższe niż w dieslu i aż o 18 proc. niższe niż w benzynowym V6.

Maserati Levante Hybridfot. materiały prasowe
Maserati Levante Hybrid

Inżynierowie Maserati, znani ze swojego kunsztu, zadbali też o optymalny rozkład mas, dlatego dodatkowy akumulator trafił na tył, równoważąc elementy montowane bliżej przedniej osi i poprawiając wrażenia z jazdy. Wreszcie, pomimo tego, że Levante jest hybrydą, pasażerowie mogą cieszyć się rasowym brzmieniem wydechu, który został przeprojektowany i wyposażony w dodatkowe rezonatory. Tak doskonale dopracowany, luksusowy SUV, dostępny jest w atrakcyjnej cenie 83 tys. euro, na co wpływ ma niższa stawka akcyzy w przypadku modelu Hybrid.

Maserati Ghibli Hybrid – 5,7 s do setki i mniej niż 9 l/100 km

Drugim reprezentantem rodziny sportowych hybryd Maserati jest model Ghibli Hybrid. Luksusowy sedan korzysta z takiego samego rozwiązania napędu, jak SUV Levante. Moc 330 KM i moment obrotowy 450 Nm, a także wspomniany system e-Booster, pozwalają na nieco lepsze osiągi, godne charakteru tej sportowej i zarazem komfortowej limuzyny. Od 0 do 100 km/h hybrydowe Ghibli przyspiesza bowiem w zaledwie 5,7 sekundy, rozpędzając się maksymalnie do prędkości 255 km/h. Ghibli Hybrid jest przy tym aż o 80 kg lżejsze od wcześniejszej wersji z silnikiem Diesla, od której jest także szybsze i… bardziej oszczędne. Dość powiedzieć, że przy prędkościach autostradowych ten luksusowy model o sportowym charakterze spala mniej niż 9 l/100 km.

Maserati Ghibli HybridMateriały prasowe
Maserati Ghibli Hybrid

Przy okazji wprowadzenia nowego napędu, Maserati przeprowadziło modyfikacje wyglądu obu hybrydowych modeli. Ich nadwozia zyskały nowy niebieski kolor, będący dla marki symbolem nowej ery i oznaczeniem modeli z technologią hybrydową. W tym kolorze podkreślonych zostało wiele detali, jak m.in. trzy kultowe boczne wloty powietrza, zaciski hamulcowe Brembo oraz charakterystyczny piorun znajdujący się w logo trójzębu, który mieści się na tylnych bokach Maserati. Ciemnoniebieski kolor pojawi się również we wnętrzu nowych wersji, między innymi w postaci wysmakowanych przeszyć tapicerki oraz wyhaftowanego logo trójzębu na fotelach.

Maserati Ghibli HybridMateriały prasowe
Maserati Ghibli Hybrid

Wtylnej części nadwozia na pasjonatów kultowych modeli marki Maserati czeka akcent w postaci nowych świateł. Mają one kształt bumerangu, co jest bezpośrednim nawiązaniem do legendarnego modelu 3200 GT czy też koncepcyjnego Maserati Alfieri.

Maserati Ghibli HybridMateriały prasowe
Maserati Ghibli Hybrid

Rasowa, sportowa i niezwykle przy tym oszczędna wersja Maserati Ghibli Hybrid wyceniona została na poziomie 77 tys. euro, co jest kwotą niezwykle atrakcyjną, biorąc pod uwagę zakres technologicznych nowinek, które inżynierowie marki upakowali w prestiżowym nadwoziu.

Maserati – inwestycja w luksus i gwarancja niezawodności

Marka Maserati w szczególny sposób dba o swoich klientów. Przejawia się to chociażby w postaci niezwykle atrakcyjnych programów gwarancyjnych, zdejmujących z posiadaczy aut z trójzębem ciężar zarówno obsługi związanej z serwisowaniem, jak i późniejszą odsprzedażą na korzystnych warunkach. Wszystko to niezwykle pozytywnie wpływa na wartość aut Maserati, co klienci doceniają w momencie wymiany wcześniej użytkowanego egzemplarza na nowy.

Istotnym czynnikiem, który powoduje że samochody Maserati utrzymują wysoką wartość, jest program gwarancyjny dla egzemplarzy zakupionych w Europie. Wysoka jakość produkcji i podejście właścicieli tych luksusowych samochodów do regularnych przeglądów, pozwala producentowi oferować już na starcie trzyletnią gwarancję bez limitu kilometrów, a za niewielką dopłatą dodatkowe dwa lata takiej samej, pełnej ochrony, także nielimitowanej przebiegiem. Taka pięcioletnia gwarancja często wykorzystywana jest już przez kolejnego właściciela.

To jednak nie wszystko, bowiem przed upływem piątego roku ochrony, dokupić można dodatkowe dwa lata gwarancji, która obejmuje elementy najbardziej kosztowne i podatne na zużycie, jak silnik, skrzynia biegów czy przeniesienie napędu. W ten sposób, jeżdżąc samochodem Maserati, korzystać można z aż siedmiu lat spokoju, ciesząc się niskim spadkiem wartości. Dotyczy to w szczególnym stopniu modeli hybrydowych, w których zużycie wielu elementów, jak choćby hamulców, jest mniejsze.

Dane kontaktowe:
Maserati Pietrzak
ul. Bocheńskiego 109
40-816 Katowice Poland
Tel: 32 797 34 43

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ